حسینی بوشهری: دشمنان به دنبال تغییر هویت ملی و دینی دانش آموزان هستند

ایرنا/ قم - ایرنا- رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه تمام برنامهریزی دشمن، گرفتن هویت ملی و دینی از دانش آموزان است، گفت: در جنگ شناختی باورها را نشانه گرفتهاند تا آنها را از بین ببرند و سپس باورهای مدنظر خود را جایگزین نمایند.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا از جامعه مدرسین، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش قم و همچنین رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان، مساله (شبکه خبری) تیک تاک را نمونهای از توجه بالای دولتهای غربی به حفظ چارچوبها و معیارهای مد نظر خود در جامعه عنوان کرد و ادامه داد: دولتهای غربی برای دانش آموزان و دانشجویان خود معیارهای محکمی وضع کردهاند، اما به ما اینگونه القا میکنند که وضع معیار و قوانین، زورگویی و سلب آزادی فرد است.
وی به زندان انداختن مهدیه اسفندیاری توسط دولت فرانسه را نمونه دیگری از پایبندی غرب نسبت به معیارهای خود دانست و هشدار داد: اگر جوانان ما با باورهای غربی رشد کنند، خود را با ساز دشمن هماهنگ خواهند کرد.
حسینی بوشهری با اشاره به اهمیت شبههزدایی از ذهن دانش آموزان بیان کرد: افرادی باید در مدارس پاسخگوی شبهات دانش آموزان باشند، آنچه میتواند انگیزهای برای نماز و عبادات ایجاد کند، شبهه زدایی از ذهن آنان است.
وی ضمن تأکید بر ضرورت تقویت ارزشهای معنوی و باورهای اعتقادی در جامعه گفت: اگر ارزشهای معنوی در جامعه رشد کند، میتواند در هنگام بروز حادثه هم به نفع تمامیت ارضی کشور تمام شود و هم اعتقادات ما به عنوان مسلمان را حفظ کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امیدواریم آموزش و پرورش بتواند حرکتی را که بر اساس برنامه تحول آغاز کرده است، بر اساس اولویتها به انجام برساند.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با بیان اینکه انسان باید پیوسته حالت پیشروی و بالندگی داشته باشد و رو به جلو حرکت کند، افزود: نقاط قوت مسئولان پیشین را رصد کنید و در جهت تقویت آن گام بردارید، نباید کار مثبتی که در گذشته صورت گرفتهاست را به خاطر اینکه به نام ما نیست، کنار بگذاریم.
وی اضافه کرد: اگر تجربه دیگران در برابر چشم انسان باشد، دیگر نیاز نیست که وقت خود را برای کسب تجربه هزینه کنیم و دچار آزمون و خطا شویم.
وی با بیان اینکه در هر زمانی باید متناسب با مخاطب برنامه ریزی کرد، ادامه داد: البته شرایط امروز نسبت به گذشته متفاوت است و نگاهها یکسان نیست، اما معیارها باید یکسان باشد. هدف گیری ما در هر زمانی باید دینی و ارزشی باشد.
نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت مهارت آموزی توسط دانش آموزان تأکید کرد و افزود: کشورهای پیشرفته سعی میکنند تا در زمان تحصیل، مهارت آموزی نیز داشته باشند. فارغ التحصیل ما اگر مهارتهای لازم را نداشته باشد نمیتواند در صنعت و کشاورزی موفق شود.
وی افزود: اگر علاوه بر مباحث نظری، به مباحث عَمَلی نیز بپردازیم، دانش آموز و دانشجوی ما در پایان تحصیل انتظار پشت میز نشینی ندارد و مشغول کار میشود.
محمدجواد محمدیسعیدی مدیرکل آموزش و پرورش قم نیز در ابتدای این دیدار، گزارشی از رویکردهای این ادارهکل را در محورهای فرهنگی و آموزشی ارائه کرد.
توسعه عدالت در فضای آموزشی، افزایش تجهیزات کارگاهی و آموزشی، توسعه کیفی بواسطه توانمندسازی معلمان و مدیران، هویت بخشی دینی به دانش آموزان با توجه ویژه به نماز، برگزاری مسابقات کشوری در حوزه قرآن و عترت، برگزاری دورههای عفاف و حجاب، طرح ولایت، اردوهای راهیان نور، یادوارههای شهدا، پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در قالب طرح ملی نماد و برگزاری دورههای آموزش هوش مصنوعی، از جمله محورهای این گزارش بود.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز قم نیز در این جلسه با اشاره به کمبود فضای آموزشی در استان، خواستار عنایت بیشتر مردم و خیرین برای تهیه زمین مدارس و تجهیز هنرستانها شد.
ناصر علایی با بیان اینکه سالانه حدود هفت تا هشت هزار نفر به جمعیت دانش آموزان استان قم اضافه میشود، گفت: باید ابتدا کمبود امکانات را حل کنیم تا بتوانیم پس از آن به کیفیت آموزش نیز بپردازیم.

















