


ایسنا/ دبیر اجرایی سومین همایش ملی «کارورزی در برنامه درسی تربیت معلم»، کارورزی را حلقه اتصال دانش نظری با مهارتهای عملی و بستر شکلگیری هویت حرفهای معلمان آینده عنوان کرد و از برگزاری این همایش ملی در آذرماه سال جاری خبر داد.
سید محمد الحسینی با تأکید بر جایگاه محوری کارورزی در تربیت معلم گفت: کارورزی عرصهای است که در آن دانشجو-معلم، مفاهیم نظری را در میدان عمل به کار میگیرد و هویت حرفهای خود را شکل میدهد.
وی افزود: دانشگاه فرهنگیان با رسالت تربیت معلمان تراز نظام جمهوری اسلامی ایران، نقشی کلیدی در تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر عهده دارد. کارورزی، تجلی عینی مفاهیم این سند و زمینهساز تربیت تمامساحتی انسانهای مؤمن، خلاق و توانمند است.
الحسینی در ادامه تصریح کرد: سومین همایش ملی کارورزی فرصتی ارزشمند برای تبادل تجربهها، ارائه دستاوردهای نوین و همافزایی استادان و پژوهشگران در جهت ارتقای کیفیت کارورزی است.
وی از استادان، پژوهشگران و دانشجو-معلمان علاقهمند دعوت کرد تا با حضور فعال در این همایش علمی، در مسیر ارتقای کیفیت تربیت معلم و تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سهیم باشند.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی، ۲۶ آبان، الحسینی گفت: این همایش، دهم آذر ۱۴۰۴ در محورهای «جایگاه کارورزی در معماری کلان برنامه درسی تربیت معلم، نقش کارورزی در ارتقای شایستگی های حرفه ای معلمان آینده، ارزیابی و بازخورد در برنامه های کارورزی، نقش راهنمایان در فرایند کارورزی، چالش ها و موانع کاورزی در محیط های آموزشی واقعی، نوآوری ها و تجربه های موفق در کارورزی معلمان، نقش فناوری های نوین در فرایند کارورزی، کارورزی و پیوند آن با نظریه های یادگیری و تدریس و بررسی تطبیقی مدل های کارورزی در نظام های تربیت معلم جهان » در پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی برگزار خواهد شد.
انتهای پیام