اهدای عضو بانوی اهل امیدیه خوزستان به سه بیمار زندگی دوباره بخشید

منبع
ايرنا
بروزرسانی
اهدای عضو بانوی اهل امیدیه خوزستان به سه بیمار زندگی دوباره بخشید

ایرنا/ اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی اهل امیدیه استان خوزستان، سه بیمار نیازمند را به زندگی برگرداند.

اعضای بدن «شیما زینعلی شه‌بابا» بانوی ۳۱ ساله اهل امیدیه که به دلیل خونریزی مغزی و علی رغم تلاش‌های تیم درمان، دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده، به چند بیمار نیازمند عضو اهدا کرد.

این بیست‌ و یکمین مورد اهدای عضو از افراد دچار مرگ مغزی از ابتدای امسال تاکنون است که به واسطه‌ی آن، ۲ بیمار مبتلا به نارسایی کلیوی و یک بیمار دچار نارسایی کبد، عضو پیوندی دریافت کردند.

پیوند اعضا از افراد دچار مرگ مغزی، فرآیندی است که طی آن، با رضایت کامل خانواده فرد دچار مرگ مغزی، اندام یا عضو سالم از بدن وی برداشته و بیمار دارای عضو معیوب پیوند می‌شود.

در سال‌های اخیر با تلاش‌هایی که در زمینه فرهنگ‌سازی اهدای عضو صورت گرفته، این آمار در استان خوزستان روز به روز در حال افزایش است.

آخرین خبر خوزستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan.today