هشدار سطح زرد هواشناسی در فارس

ایرنا/ اداره کل هواشناسی استان فارس با صدور هشدار سطح زرد، از فعالیت سامانه بارشی جدید از پیش از ظهر شنبه (۹ اسفند) تا بعد از ظهر چهارشنبه (۱۳ اسفند) در سطح استان خبر داد؛ این سامانه باعث بارش باران، وزش باد شدید، رعد و برق و در مناطق سردسیر و ارتفاعات شمالی، بارش برف میشود.
اداره کل هواشناسی استان فارس جمعه با انتشار اطلاعیهای نسبت به فعالیت سامانه بارشی جدید در استان هشدار سطح زرد صادر کرد.
این سامانه از پیش از ظهر روز شنبه نهم اسفندماه فعالیت خود را آغاز کرده و تا بعد از ظهر چهارشنبه سیزدهم همین ماه ادامه خواهد داشت.
جزئیات فعالیت سامانه در روزهای مختلف
مدیرکل هواشناسی استان فارس، به تشریح جزئیات فعالیت این سامانه پرداخت.
سید قاسم حسینی با اشاره به اینکه این سامانه بارشی ابتدا مناطق شمال غربی و غرب استان را در بر میگیرد، گفت: روز شنبه نهم اسفند، فعالیت سامانه در شهرستانهای نورآباد ممسنی، رستم، کازرون، کوهچنار، سپیدان، بیضا، فیروزآباد و شمال فراشبند متمرکز خواهد بود.
وی افزود: روز یکشنبه دهم اسفند، دامنه فعالیت سامانه گستردهتر شده و نیمه شمالی و مناطق مرکزی استان را نیز فرا میگیرد؛ بر این اساس، شهرستانهای شیراز، سپیدان، اقلید، آباده، نورآباد ممسنی، کوهچنار، کازرون، فیروزآباد، سَرچهان، فراشبند، بیضا، پاسارگاد، رستم، زرقان، کوار و مرودشت درگیر بارشها خواهند شد.
مدیرکل هواشناسی فارس ادامه داد: روز دوشنبه یازدهم اسفند، مناطق جنوبی و مرکزی استان شاهد فعالیت این سامانه خواهند بود و در نهایت در روزهای سهشنبه و چهارشنبه (دوازدهم و سیزدهم اسفند)، تمامی مناطق استان به ویژه نواحی شرقی تحت تاثیر آن قرار میگیرند.
اثر مخاطره و توصیههای ایمنی
حسینی با اشاره به اثر مخاطره این سامانه بارشی، نسبت به لغزندگی جادهها و کندی حرکت خودروها به ویژه در گردنههای کوهستانی، احتمال بالا آمدن آب رودخانهها و مسیلها و نیز مهگرفتگی و کاهش دید افقی هشدار داد.
وی از شهروندان و مسافران درخواست کرد که نسبت به رعایت نکات ایمنی توجه ویژه داشته باشند و اظهارکرد: توصیه میشود از سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و در صورت ضرورت سفر، خودروها به وسایل زمستانی مجهز باشند؛ همچنین از توقف و اتراق در حاشیه رودخانهها و مسیلها خودداری شود.

















