گرما در فارس رکورد زد؛ ثبت دمای ۵۱ درجه در دژگاه دهرم

ایسنا/ رئیس اداره پیشبینی هواشناسی فارس از تداوم ماندگاری هوای گرم در استان خبر داد و گفت: در شبانهروز گذشته دژگاه دهرم با ثبت دمای ۵۱ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه فارس بوده است.
محمد علیزاده، رئیس اداره پیشبینی هواشناسی فارس با اشاره به آخرین بررسیها و تحلیل خروجی مدلهای پیشبینی هواشناسی اظهار کرد: تا یک هفته آینده بارندگی در هیچیک از مناطق استان پیشبینی نمیشود و آسمان فارس عمدتاً صاف خواهد بود.
وی افزود: طی ساعات بعدازظهر وزش باد در نقاط مختلف استان رخ خواهد داد و ماندگاری هوای گرم، بهویژه در مناطق جنوبی و مرکزی فارس، همچنان ادامه خواهد داشت.
تداوم هوای گرم در جنوب و مرکز فارس
رئیس اداره پیشبینی هواشناسی فارس با بیان اینکه روند افزایش یا ماندگاری دما در استان ادامه دارد، گفت: در شبانهروز گذشته دژگاه دهرم با ثبت دمای ۵۱ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان و دشت نمدان اقلید با دمای ۹ درجه سانتیگراد خنکترین نقطه فارس بودهاند.
دمای شیراز به ۳۹ درجه رسید
علیزاده همچنین درباره وضعیت دمایی مرکز استان گفت: در بازه زمانی مذکور، دمای هوای شیراز در گرمترین ساعت به ۳۹ درجه سانتیگراد و در خنکترین ساعت به ۲۲ درجه سانتیگراد رسید.
وی از شهروندان خواست با توجه به تداوم گرمای هوا، بهویژه در ساعات میانی روز، توصیههای هواشناسی را مد نظر قرار داده و از قرار گرفتن غیرضروری در معرض تابش مستقیم آفتاب خودداری کنند.

















