صدا و سيما/مديرامور باغباني سازمان جهاد کشاورزي استان پيش بيني کرد امسال ۱۴۰ هزار تن خرما در استان برداشت شود.
مسعود گرگيج افزود: برداشت خرما از نخلستانهاي استان تا اواسط مهر ادامه دارد
وي گفت: اصلاح باغات استان در ۲۰ هزار هکتار و توسعه ارقام تجاري در دستور کار قرار دارد که تا کنون دو هزار هکتار آن اجرايي شده است.
مدير امور باغباني سازمان جهاد کشاورزي استان افزود: در کشور بيش از صد رقم خرما وجود دارد که پنجاه و پنج رقم آن در هرمزگان يافت ميشود که از اين شمار ده رقم آن تجاري است.
مُرداسنگ، خاصويي، بَرَهي، کَريته، مجول، پيارم، زاهدي، شاهاني و ديري مهمترين ارقام خرماي تجاري هرمزگان است.
گرگيج گفت: مهمترين رقم صادراتي يعني پيارم، مرغوبترين خرماي جهان است.
وي افزود: سالانه ده هزار تن خرما که بيشتر رقم پيارم است، به ارزش چهل ميليون دلار به کشورهاي حاشيه خليج فارس، استراليا، آمريکا، اروپا، کانادا، روسيه و آسياي ميانه صادر ميشود.
همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان هرمزگان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر هرمزگان در تلگرام:
https://t.me/joinchat/AAAAAEMf_BpioJfkQL_L2A
آخرين خبر هرمزگان در اينستاگرام :
https://instagram.com/hormozgan.today
آخرين خبر هرمزگان در سروش :
http://sapp.ir/Hormozgan.Online
آخرين خبر هرمزگان در ايتا :
http://eitaa.com/joinchat/159907840C378e037121