صدا و سيما/امير خجسته با انتقاد شديد از خودرو سازان افزود: با پيگيريهاي انجام شده، بالاخره خودروسازان رضايت دادند ۱۰ هزار خودرو را به مشتريان تحويل دهند که اين مسئله نشان ميدهد نبود قطعه فقط يک بهانه بوده است و بقيه خودروهاي دپو شده هم مشکل قطعه ندارند.
نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه حمايت ازخودروسازان خروجي نداشته است گفت: خودرو سازان هر کاري دلشان خواسته کرده اند و با روح و روان مردم بازي ميکنند و امنيت اقتصادي و رواني مردم را سلب کرده اند.
وي با تاکيد بر اينکه فروش فوري خودور به قيمت ۵ درصد زير قيمت بازار بازي با حقوق مردم است افزود: عليرغم اينکه شرکتهاي خودروسازي حدود ۴۰۰ هزار دستگاه معوق بايد به مردم تحويل دهند، اما براساس گزارشهاي رسيده تلاش و اقدامي براي عملي شدن اين مهم در اين شرکتها صورت نميگيرد و وقتي خودرو سازان خودروهاي پيش فروش شده را به مشتريان تحويل نميدهند، چرا به آنها اجازه داده ميشود فروش فوري کنند؟
خجسته تاکيدکرد: فروش فوري خودرو با قيمت ۵ درصد زير قيمت بازار، يعني سپردن مديريت سايپا و ايران خودرو به دلالان.
اين نماينده مجلس با اشاره به اينکه شرکتهاي خودروسازي به حيات خلوت دولت تبديل شده است افزود: بهترين راهکار براي ساماندهي مشکلات خودروسازان، خصوصي سازي واقعي است و اين در حالي است که پشت صحنه اکثر واگذاريها تباني و زدوبندهاي بسياري وجود دارد.
عضو هيات رييسه کميسيون اصل ۹۰ مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: وقتي دولت تنها ۱۴ درصد در ايران خودرو و ۱۷ درصد در سايپا سهم داردچرا بايد مديرعامل اين دو خودروساز بزرگ را دولت تعيين کند؟
وي با بيان اينکه براي تعيين مديريت ايران خودرو و سايپا بايد از ظرفيت سهام داران اصلي و واقعي اين شرکتها استفاده کرد افزود: بايد وضعيت خودروسازي در کشور هرچه سريعتر تعيين تکليف شود وگرنه درآينده به ابرچالشي براي کشور تبديل خواهد شد.
بازار