باشگاه خبرنگاران/ مديرکل تامين اجتماعي کهگيلويه و بويراحمد گفت: فرايند تأمين اعتبار دفترچه درماني حذف ميشود و سامانه استحقاق درمان جايگزين آن خواهد شد.
عباس نور محمدي مديرکل تامين اجتماعي کهگيلويه و بويراحمد اظهار کرد: حذف تدريجي دفترچه درماني، به منظور تسهيل در ارائه خدمات درماني به بيمه شدگان، مستمري بگيران و افراد تحت تکفل آنان و کاهش مراجعه حضوري آنان است که از همين روي اخذ استحقاق درمان از طريق سامانه استحقاق درمان جايگزين درج اعتبار دفترچههاي درماني ميشود.
وي افزود: از ابتداي خرداد ماه فرآيند تامين اعتبار دفترچه درماني حذف و نيازي به مراجعه بيمهشدگان، مستمريبگيران و افراد تحت تکفل آنان به شعب و کارگزاريهاي رسمي سازمان جهت تمديد اعتبار دفترچه درماني نخواهد بود.
مديرکل تامين اجتماعي کهگيلويه و بويراحمد تصريح کرد: به منظور بررسي و کنترل استحقاق درمان بيمهشدگان، مستمريبگيران و افراد تحت تکفل آنان با رعايت اصول و قواعد بيمهاي در بخش سرپايي در کليه مراکز درماني اعم از: ملکي، غيرملکي طرف قرارداد و پزشکان، با استفاده از يکي از روشهاي جايگزين شامل؛ USSD، Mobile App، SMS و نرم افزارهاي تحت وب medical.tamin.ir و darman.tamin.ir انجام خواهد شد.
نورمحمدي ابراز داشت: فرآيند اخذ استحقاق درمان در بخش بستري ضمن رعايت اصول و قواعد رفع همپوشانيهاي درماني سازمانهاي بيمه گر پايه انجام ميگيرد.
وي تاکيد کرد: سامانههاي چهارگانه استعلام استحقاق درمان به گونهاي طراحي شده است که در صورت استعلام از سوي مراکز درماني طرف قرارداد اعم از پزشکان، بيمارستانها و مراکز پاراکلينيک، دارا بودن يا دارانبودن استحقاق درمان را در تاريخ استعلام اعلام و کد رهگيري نيز براي آنان صادر ميشود.
مديرکل تامين اجتماعي کهگيلويه و بويراحمد افزود: در اين سامانه براي بيمه شدگان سازمان تأمين اجتماعي امکان آگاهي از تاريخ استحقاق درمان نيز پيشبيني شده است و در صورت استعلام شخص بيمه شده، تاريخ اتمام استحقاق درمان نيز به وي اعلام ميشود.
نورمحمدي گفت: تمامي مراکز درماني طرف قرارداد اعم از پزشکان، داروخانهها، مراکز پاراکلينيک، درمانگاهها و بيمارستانها موظف به کنترل استحقاق درمان از يکي از روشهاي ذکر شده در بند " ۱" هستند.
وي عنوان کرد: همچنين فرآيند اخذ استحقاق درمان در بخش بستري ضمن رعايت اصول و قواعد رفع همپوشانيهاي درماني سازمانهاي بيمهگر پايه، کماکان به قوت خود باقي است.
مديرکل تامين اجتماعي کهگيلويه و بويراحمد تصريح کرد: چنانچه بيمه شده و مستمريبگير به هر دليل به وضعيت استحقاق درمان خود معترض باشد، ميتواند از طريق تماس با سامانه ۱۴۲۰ سازمان تاميناجتماعي نسبت به پيگيري موضوع اقدام کند.
نورمحمدي بيان کرد: در صورتيکه فرزندان ذکور بيمهشدگان و مستمريبگيران (۱۹ سال تمام) به دليل عدم ارائه گواهي تحصيلي معتبر دانشگاهي و همچنين فرزندان اناث آنان به جهت عدم ارائه اصل شناسنامه، در سرويس استحقاق درمان فاقد حمايت درماني باشند، تا زمان برقراري تعامل الکترونيکي با پايگاههاي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ارائه خدمات درماني به آنان مطابق ضوابط و روال جاري انجام خواهد شد.
تامين اجتماعي استان ۱۰۰ هزار بيمه شده اصلي شده و با جمعيت زيرپوشش به ۳۲۰ هزار نفر خدمات ارائه ميدهد.
بازار