نماد آخرین خبر

فقط 15 درصد تاکسی‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
فقط 15 درصد تاکسی‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

ايسنا/ استاندار کرمانشاه با انتقاد از وضعيت رعايت پروتکل هاي بهداشتي در تاکسي‌هاي شهر کرمانشاه، گفت: فقط 10 تا 15 درصد تاکسي ها اين پروتکل ها را رعايت مي‌کنند که نگران کننده است و شهرداري بايد اين وضعيت را مديريت کند.

هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه در جلسه امروز (اول شهريور) ستاد مديريت و مقابله با کرونا استان کرمانشاه با بيان اينکه استان بعد از گذشت حدود شش ماه از شيوع بيماري کرونا، روز گذشته(31 مرداد) اولين روز بدون فوتي ناشي از کرونا را پشت سر گذراند، گفت: اين اتفاق خوب جز با تلاش و ايثار کادر درمان و  همکاري موثر مردم در رعايت پروتکل هاي بهداشتي حاصل نشد.
بازوند با انتقاد از ضعيف شدن وضعيت رعايت پروتکل هاي بهداشتي در سطح جامعه، گفت: متاسفانه به محض اينکه سير کرونا در استان نزولي مي شود، شاهد بي خيالي دوباره برخي افراد نسبت به رعايت پروتکل هاي بهداشتي هستيم و همين امر موجب مي شود تا ظرف مدت کوتاهي دوباره به وضعيت قبل برگرديم.
وي افزود: اين انتظار هست که مردم  باجديت بيشتري رعايت پروتکل هاي را بويژه در مراسم عزاداري امام حسين(ع) داشته باشند.
استاندار کرمانشاه با انتقاد از وضعيت رعايت پروتکل هاي بهداشتي در تاکسي‌هاي شهر کرمانشاه، گفت: متاسفانه تنها 10 تا 15 درصدي تاکسي‌ها پروتکل‌هاي بهداشتي را رعايت مي کنند و در اين زمينه شهرداري مسئول است و بايد نظارت جدي داشته و اين وضعيت را مديريت کند.

وي افزود: رانندگان تاکسي عمدتا از ماسک استفاده نمي‌کنند و از طرفي سه مسافر در صندلي عقب سوار کرده که آنها هم اغلب ماسک ندارند و اين وضعيت نگران کننده است.
استاندار کرمانشاه همچنين از وضعيت رعايت اين پروتکل‌ها در سطح نيروي انتظامي انتقاد کرد و افزود: پليس الگوي مردم است و بايد دقت و جديت بيشتري در رعايت اين پروتکل‌ها و بويژه استفاده از ماسک داشته باشد.
بازوند در ادامه با اشاره به برنامه توزيع بسته هاي کمک معيشتي مددجويان کميته امداد در سطح فروشگاه هاي رفاه، گفت: توزيع اين بسته ها در فروشگاه هاي زنجيره اي که باعث تجمع مي شود بايد متوقف شده و کميته امداد بايد اين بسته‌ها را درب منازل مددجويان توزيع کند.
استاندار کرمانشاه همچنين در اين جلسه برگزاري نمايشگاه‌هاي "تخصصي" در استان را بلامانع دانست وافزود: اين نمايشگاه ها در ساير استانها در شرايط قرمز هم برگزار مي شود و مانعي براي برگزاري آنها در استان نيست.
بازوند در خصوص برگزاري برنامه هاي ورزشي، فرهنگي و انتخابات اصناف نيز، تصميم گيري در اين زمينه را به کميته اجتماعي، امنيتي و سياسي ستاد مديريت و مقابله با کروناي استان محول کرد وافزود: تصميمات اين کميته در جلسه هفته آينده ستاد کروناي استان مورد بررسي قرار مي گيرد.
استاندار کرمانشاه يادآور شد: دورکاري کارمنداني که بيماري و شرايط جسماني خاص دارند، همچنان بايد ادامه داشته باشد.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان کرمانشاه را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر کرمانشاه در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEEFg3sRsDfJ20ludA
آخرين خبر کرمانشاه در اينستاگرام :
https://www.instagram.com/kermanshah.today