برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

دستگیری یک باند حفاران غیر مجاز در روستای گوگ تپه ارومیه

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
دستگیری یک باند حفاران غیر مجاز در روستای گوگ تپه ارومیه

باشگاه خبرنگاران/ فرمانده يگان حفاظت اداره‌کل ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي آذربايجان‌غربي گفت: نيرو‌هاي اين يگان موفق به دستگيري و متلاشي کردن باند حفاران غيرمجاز در اروميه شدند.

بهزاد حجابي، فرمانده يگان حفاظت اداره‌کل ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي آذربايجان‌غربي اظهار کرد: در پي دريافت گزارشات جوامع محلي مبني بر فعاليت يک باند حفاران غيرمجاز در روستاي گوگ‌تپه از توابع اروميه مبني بر انجام حفاري غير مجاز اقدامات لازم براي دستگيري آن‌ها آغاز شد.
وي افزود: با بررسي‌هاي انجام شده مشخص شد که اين افراد به صورت مخفيانه در حياط شخصي خود واقع در مجاورت تپه تاريخي گوگ‌تپه اقدام به حفاري عمقي براي تحصيل اشياء تاريخي مي‎کردند.
فرمانده يگان حفاظت اداره‌کل ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي آذربايجان‌غربي ادامه داد: اين افراد با تلاش نيرو‌هاي يگان حفاظت استان و هماهنگي‌هاي صورت گرفته با کلانتري ۲۰ اروميه طي عمليات هوشمندانه در محل حفاري دستگير شدند.
وي تصريح کرد: با گزارش مذکور از جوامع محلي، نيرو‌هاي اطلاعاتي اين يگان به سرعت و به صورت نامحسوس موضوع را بررسي و پس از حصول اطمينان نسبت به کسب دستور مقام محترم قضايي براي ورود به ملک مذکور اقدام و هماهنگي‌هاي صورت گرفته با عوامل کلانتري محلي يک عمليات موفقيت‌آميز موفق به دستگيري دو نفر و کشف ابزار و ادوات حفاري از قبيل بيل، کلنگ، طناب و سطل شدند.
حجابي خاطرنشان کرد: همچنين قبل از ورود به منزل، يکي از حفاران نيز متواري شده بود که اين فرد نيز در بازجويي‌هاي انجام گرفته شناسايي شد و عوامل کلانتري دستگيري فرد متواري را در دستور کار خود قرار دادند که در نتيجه متهمين براي سير مراحل قانوني و قضايي تحويل کلانتري ۲۰ شهرستان اروميه شدند.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان آذربايجان غربي را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر آذربايجان غربي در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAELz0XoXS28pvvtZPA
آخرين خبر آذربايجان غربي در اينستاگرام :
https://instagram.com/wazerbaijan_today