نماد آخرین خبر

دادگاه هلدینگ آفتاب در ایستگاه آخرین دفاع متهمان

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
دادگاه هلدینگ آفتاب در ایستگاه آخرین دفاع متهمان

باشگاه خبرنگاران/ پنجمين جلسه ويژه رسيدگي به جرايم مفسدان و اخلالگران نظام اقتصادي کشور در مشهد با آخرين دفاعيات متهمان پرونده موسوم به «هلدينگ آفتاب» برگزار شد.

چهار جلسه قبلي دادگاه رسيدگي به پرونده هلدينگ آفتاب با ١٥ متهم مرداد ماه امسال برگزار شد و امروز پنجمين جلسه آن به رياست قاضي سيد هادي منصوري برگزار شد.
قاضي منصوري رييس دادگاه در اين مراسم با اعلام رسميت جلسه دادگاه با حضور متهمان، وکلا، نمايندگان حقوقي و قضايي وزارتخانه‌ها و ادارات مربوطه، کارشناسان رسمي دادگستري، شاکيان، نماينده دادستان عمومي و انقلاب مرکز خراسان رضوي و اصحاب رسانه، گفت: اين جلسه به صورت علني و با رعايت شيوه نامه بهداشتي براي اخذ آخرين دفاعيات متهم برگزار شده است.
وي افزود: در چهار جلسه گذشته اين دادگاه از پنجم تا هشتم مرداد ماه اتهامات بررسي شد و در جلسات ۲۳، ۲۴ و ۲۵ شهريور ماه آخرين دفاعيات متهمان توسط آنان يا وکيل حقوقي آن‌ها استماع مي‌شود.
رييس دادگاه ادامه داد: با توجه به شيوع ويروس کرونا و رعايت شيوه نامه هاي بهداشتي، سقف دفاعيات هر متهم ١٠ دقيقه است و پس از بيان آخرين دفاعيات مي‌توانند جلسه را ترک کنند. 
منصوري بيان کرد: متهمان تا ٣١ شهريور ماه فرصت دارند لايحه دفاعيه تکميلي را ارائه کنند.
وي از نماينده دادستان عمومي و انقلاب مرکز خراسان رضوي خواست قبل از دفاعيات متهمان توضيحات خود را ارائه کند.
براساس کيفرخواست صادر شده توسط دادسراي عمومي و انقلاب مشهد، مشارکت در کلاهبرداري شبکه‌اي، اخلال در نظام اقتصادي از طريق فرار مالياتي، پول‌شويي، مشارکت در جعل مدارک تحصيلي دانشگاه‌هاي خارجي و مؤسسات آموزش عالي، جعل مهر وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و مهر تأييده مدارک اين وزارتخانه، نشر اکاذيب رايانه‌اي، جعل مهر و علامت شرکت شاکيان خصوصي و مشارکت در جعل رايانه‌اي ۹۹ سايت از اتهامات مطرح شده در اين پرونده است.
اين پرونده داراي ۱۵ متهم، بيش از ۶ هزار برگ سند در قالب بيش از ۴۰ جلد است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar