نماد آخرین خبر

شیراز در صدر فوتی‌های مبتلا به کرونا قرار دارد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
شیراز در صدر فوتی‌های مبتلا به کرونا قرار دارد

باشگاه خبرنگاران/ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکي شيراز گفت: شيراز بيشترين مرگ و مير مبتلايان به بيماري کرونا از ابتداي شيوع اين بيماري تاکنون را به خود اختصاص داده است.
 
عبدالرسول همتي، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکي شيراز درباره جديدترين آمار مبتلايانبه ويروس کرونا در فارس، اظهار کرد: شيراز در صدر مرگ و مير مبتلايان به بيماري کوويد ۱۹ از ابتداي شيوع اين بيماري تاکنون را به خود اختصاص داده است.
او با اشاره به آمار تجمعي موارد فوت شده در شهرستان‌هاي زير پوشش دانشگاه علوم پزشکي شيراز از ابتداي شيوع کرونا، گفت: بيشترين تعداد گزارش شده با ۴۲۳ مورد فوت مربوط به شيراز و در شهرستان‌هاي مرودشت ۶۲ مورد، کازرون ۴۵ مورد، لامرد ۲۳ مورد، آباده ۲۱ مورد، داراب ۱۸ مورد، قيروکارزين ۱۶ مورد، کوار ۱۱ مورد، زرين دشت و پاسارگاد هر کدام ۹ مورد، ممسني ۸ مورد، زرقان، اقليد و خرم بيد هر کدام ۶ مورد، فيروزآباد، مهر، استهبان و ارسنجان هر کدام ۵ مورد، سپيدان و سروستان هر کدام ۴ مورد، ني ريز و رستم هر کدام ۳ مورد، کوهچنار و بيضا هر کدام ۲ مورد، فراشبند، خرامه، بوانات و سرچهان هر کدام ۱ مورد فوتي تا امروز گزارش شده و از شهرستان بختگان کماکان هيچ مورد فوتي اعلام نشده است.
همتي گفت: ۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دليل ابتلا به کروناويروس جان خود را از دست دادند که با اين موارد جديد، در حال حاضر آمار جانباختگان کرونا ويروس در فارس، از ابتداي شيوع تاکنون به ۹۱۲ نفر رسيده است.
او با اشاره به بستري ۶۳۶ نفر در بيمارستان‌هاي استان فارس بر اثر ابتلا به کروناويروس طي شبانه روز گذشته، افزود: از اين تعداد، ۶۸ بيمار به علت وخامت وضعيت جسمي در بخش مراقبت‌هاي ويژه بيمارستان‌هاي سطح استان بستري هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکي شيراز اظهار کرد: در استان فارس از ابتداي شيوع کروناويروس تاکنون، بيش از ۲۷۲ هزار نمونه آزمايشگاهي از افراد بيمار و علامت دار تهيه شده که از اين تعداد، ۴۸ هزار و ۳۷۸ مورد مثبت شناسايي شده است.
اين مقام مسئول، همچنين آمار بهبوديافتگان بيمارستاني و ايزوله خانگي استان را از ابتدا تاکنون، ۴۴ هزار و ۹۱۷ نفر اعلام کرد.
همتي، از مردم استان خواست همچون گذشته به رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي توجه داشته باشند تا بتوانيم کنترل و نظارت بيشتري بر اين بيماري داشته باشيم.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان فارس را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر فارس در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEAbLp_SERJkiw4dkw
آخرين خبر فارس در اينستاگرام :
https://instagram.com/fars.online