نماد آخرین خبر

اوج‌گیری مجدد کرونا در قم؛ ۵۰ پرسنل اورژانس به کووید ۱۹ مبتلا شدند

منبع
تسنيم
بروزرسانی
اوج‌گیری مجدد کرونا در قم؛ ۵۰ پرسنل اورژانس به کووید ۱۹ مبتلا شدند

تسنيم/ جلسه ستاد پيشگيري، هماهنگي و مديريت عمليات پاسخ به بحران استان قم ظهر امروز با حضور حاج بابايي معاون وزير بهداشت، سرمست استاندار و ديگر مسئولان استاني در محل سالن کرامت استانداري برگزار شد.


معاون وزير بهداشت در اين جلسه با هشدار نسبت به وقوع موج سوم شيوع بيماري کرونا در کشور، از بروز اين بيماري در بين کودکان ابراز نگراني کرد و افزود: در حالي در شهرها و مناطق کشور اين ويروس خوب مديريت شد و شرايط مطلوبي در کشور حاکم بود با مسافرت‌هاي غيرحضوري و عادي انگاري اکنون حال ورود به پيک سوم و افزايش بستري‌ها و آمار مرگ‌ومير روبرو هستيم.
رئيس اورژانس 115 قم نيز در بخش ديگري از اين جلسه به ارائه گزارشي از وضعيت اورژانس 115 همزمان با 26 شهريورماه روز ملي اورژانس پرداخت و اظهار داشت: در قم 61 اورژانس فعال پيش بيمارستاني داريم که بايد طبق برنامه ششم توسعه به 78 آمبولانس افزايش يابد.
محمد شهيدي با بيان اينکه 7 پايگاه شهري و 5 پايگاه در محورهاي مواصلاتي قم فعاليت دارند، ابراز کرد: در حال حاضر 270 پرسنل عملياتي درقم مشغول کار هستند.
بيش از يک هزار و 200 مأموريت در بحران کرونايي درقم
وي با اشاره به مأموريت اورژانس در بحران کرونا از شروع تا 22 شهريورماه عنوان کرد: در زمينه فعاليت اورژانس در بحران کرونا از 29 اسفندماه تا 22 شهريورماه يک هزار و 934 انتقال و يک هزار و 273 مأموريت از 115 صورت گرفته است که به ازاي هر مأموريت بايد گندزدايي صورت پذيرد و در اين بحران 50 نفر از پرسنل 115 به کرونا مبتلا شدند.
رئيس اورژانس 115 قم با تأکيد بر اينکه با کمبود نيروي انساني روبرو هستيم و ابتلاي اين پرسنل مشکلات را دوچندان کرده است، يادآور شد: هرچند تصادفات در اسفندماه کاهش‌يافته است اما رسيدگي به ديگر بيماران روند افزايشي داشته است و به نيروي 115 در سخت‌ترين شرايط فعاليت داشته و با صحنه‌هاي دلخراش فراواني روبرو مي‌شوند.
وي خاطرنشان کرد: در استان 22 پايگاه شهري و 18 پايگاه جاده‌اي داريم که نياز به توسعه زيرساخت جاده‌اي و هوايي هستيم.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي استان قم نيز در اين جلسه با اشاره به بالا رفتن آمار مرگ‌ومير و بستري‌ها در قم اظهار داشت: در هفته اخير روند بيماري در قم افزايش‌يافته است، درحالي‌که درگذشته قم در رده پايين جدول در کشور قرار داشت.
سيامک محبي با بيان اينکه طي روزهاي اخير استان قم در زمينه شيوع و درگيري بيماري کرونا در بالاي جدول قرارگرفته است، اضافه کرد: وضعيت بروز بيماري قم از ميانگين کشوري بالاتر و در حال اوج‌گيري هستيم.
وي ادامه داد: 812 نمونه از بيماران گرفته‌شده است که 489 نمونه مثبت بوده است، به عبارتي 60 درصد نمونه‌هاي گرفته‌شده در قم مثبت و به 70 درصد هم مي‌رسد.
به گفته رئيس مرکز بهداشت استان قم تعداد پذيرش اورژانس‌ها هم روند صعودي دارد و پذيرش‌ها عدد آن قابل‌توجه بوده که اين نکته زنگ هشدار است.
وي با هشدار در زمينه بروز موج جديد بيماري در استان قم تصريح کرد: در حال بازگشت به‌روزهاي اوج بيماري در اسفندماه هستيم در مناطق شمالي استان بيشتر درگير هستيم و آمار فوتي هم افزايش‌يافته است.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان قم را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر قم در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEP4X0C8J_Xh0Eh1Cg
آخرين خبر قم در اينستاگرام :
https://instagram.com/qomtoday