نماد آخرین خبر

یزد با وضعیت قرمز به استقبال پاییز می‌رود

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
یزد با وضعیت قرمز به استقبال پاییز می‌رود

باشگاه خبرنگاران/ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکي شهيدصدوقي يزد گفت: اگر دستورالعمل‌هاي بهداشتي جدي گرفته نشود وضعيت استان در فصل پاييز بدتر مي‌شود.

محمود نوري شادکام، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکي شهيدصدوقي يزد اظهار کرد: در حال حاضر ۵۵ درصد از مردم دستورالعمل‌هاي بهداشتي را رعايت نمي‌کنند و در اين شرايط نمي‌توان پيش بيني کرد که وضعيت استان در روز‌هاي آينده به چه صورت خواهد بود.
او افزود: اگر رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي به اين صورت پيش برود، آمار بيماران کرونايي در استان روند کاهشي نخواهد شد و احتمال دارد با همين روند وارد فصل پاييز شويم، قطعا در اين فصل که احتمال عفونت‌هاي تنفسي بيشتر است فشار به کادر درمان نيز بيشتر خواهد شد.
نوري شادکام با بيان اينکه در هفته گذشته پايين‌ترين آمار بيمار بستري، بيمار جديد و مرگ ناشي از کرونا را در استان داشتيم اظهار کرد: اين هفته، بيماران کرونايي بستري بر روي تخت‌هاي بيمارستان افزايش داشتند، که اين افزايش نتيجه رعايت نکردن دستورالعمل‌هاي بهداشتي و مسافرت‌هاي غير ضروري در هفته‌هاي گذشته است.
يک تير و سه نشان با استفاده از ماسک
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکي شهيدصدوقي يزد از شناسايي ۳۴ بيمار جديد کرونايي در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۲۰۶ بيمار کرونايي بر روي تخت‌هاي بيمارستاني بستري هستند که ۵۶ نفر از آن‌ها در بخش مراقبت‌هاي ويژه بستري اند.
او با بيان اينکه واکسن آنفولانزا براي افراد در معرض خطر توصيه مي‌شود، افزود: افرادي که در معرض خطر بيماري کرونا نيستند بايد از جايگزين آن يعني ماسک و فاصله گذاري اجتماعي استفاده کنند.
محمود نوري شادکام اظهار داشت: مردم با زدن ماسک و رعايت فاصله اجتماعي با يک تير سه نشان مي‌زنند چراکه استفاده از ماسک علاوه بر پيشگيري از کرونا از آنفولانزا و عفونت‌هاي ويروسي ديگر نيز جلوگيري مي‌کند.


همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان يزد را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر يزد در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEGzGLxClrDga39YQQ
آخرين خبر يزد در اينستاگرام :
https://instagram.com/yazd_today