نماد آخرین خبر

شمارش معکوس برای قصاص قاتل 2 نوجوان

منبع
همشهري
بروزرسانی
شمارش معکوس برای قصاص قاتل 2 نوجوان

همشهري/ با تأييد حکم قصاص قاتل 2 نوجوان گنبدي و استيذان از رئيس قوه‌قضاييه، اين مرد به دار مجازات آويخته خواهد شد. متهم که جواني 24ساله است به‌دنبال يک رقابت عشقي 2پسر نوجوان را به طرز هولناکي به قتل رسانده و اجسادشان را در اطراف شهر دفن کرده بود.

اين جنايت هولناک مرداد سال 96رقم خورد. آن روز 2دوست 15و 16ساله به نام‌هاي عدنان و مهران که براي تفريح از خانه خارج شده بودند، ناپديد شدند و خانواده‌هايشان هرچه گشتند، ردي از آنها به‌دست نياوردند. با گزارش ماجرا به پليس، تحقيقات براي يافتن ردي از آنها آغاز شد و حتي تيم‌هايي از امدادگران هلال‌احمر نيز وارد ماجرا شدند، اما جست‌وجوها نتيجه‌اي نداشت و هيچ ردي از 2نوجوان ناپديد شده به‌دست نيامد.

6روز از گم‌شدن مهران و عدنان مي‌گذشت تا اينکه بارش شديد باران در استان گلستان راز هولناکي را فاش کرد. يکي از چوپان‌ها که گله گوسفندانش را به تپه‌ماهورهاي اطراف روستاي حاجي‌قوشان برده بود، با صحنه عجيبي روبه‌رو شد. بر اثر شسته شدن خاک توسط باران، دستي از دل زمين بيرون زده بود. مرد چوپان با پليس تماس گرفت و ساعتي بعد اجساد 2پسر نوجوان از زير خاک بيرون کشيده شد. قربانيان همان 2نوجوان ناپديد شده بودند که با ضربات چاقو به قتل رسيده بودند. با شروع تحقيقات پليسي، مأموران به جواني به نام عارف رسيدند. او با يکي از مقتولان(عدنان) از مدتي قبل برسر دختري اختلاف داشت. بررسي‌ها نشان مي‌داد که عدنان عاشق دختري شده بود که در همسايگي‌شان زندگي مي‌کرد. او دخترعمه عارف بود و عارف هم به اين دختر علاقه داشت. براي همين وقتي متوجه شده بود که عدنان هم به اين دختر علاقه دارد با او دچار اختلاف شده و اين احتمال وجود داشت که بر سر همين اختلاف عدنان و دوستش مهران را به قتل رسانده باشد.
اعتراف هولناک
عارف دستگير شد و در بازجويي‌ها به قتل 2پسر نوجوان اعتراف کرد. او گفت: من و عدنان بر سر دخترعمه‌ام اختلاف داشتيم و قهر بوديم. روز حادثه به بهانه آشتي، سراغ عدنان رفتم. دوستش مهران نيز همراه او بود. گفتم فقط با عدنان کار دارم اما دوستش گفت که او را تنها نمي‌گذارد. بعد هردوي آنها را سوار ماشينم کردم و به بهانه تفريح به جنگل‌هاي اطراف مينودشت رفتيم. بعدازظهر و در راه برگشت، به سمت روستايي حوالي گنبد تغيير مسير دادم. آنجا يک ساختمان نيمه‌کاره بود که 2نفر از دوستانم نگهبانش بودند و از قبل به آنها گفته بودم که مي‌خواهم فردي را به اينجا بياورم و ادب کنم. وقتي به ساختمان نيمه‌کاره رسيديم، عدنان را از ماشين بيرون کشيدم و بر سر دخترعمه‌ام با او درگير شدم و با ضربات چاقو وي را به قتل رساندم. مهران(دوست عدنان) با ديدن اين صحنه از ماشين پياده شد و فرار کرد اما چون شاهد جنايت بود، با دوستانم دنبالش دويديم و او را هم گير انداختيم. او گريه و التماس مي‌کرد که کاري با وي نداشته باشيم اما با ضربات چاقو وي را هم به قتل رساندم. سپس با کمک همدستانم اجساد هر دوي آنها را در گودالي دفن کرديم.
حکم قصاص 
با اعترافات هولناک عارف، همدستان او هم دستگير شدند و پس از بازسازي صحنه جنايت، پرونده با صدور کيفرخواست به دادگاه کيفري يک استان گلستان مستقر در شهر گنبد فرستاده شد. متهمان يک سال پس از جنايت پاي ميز محاکمه قرار گرفتند و خانواده هردو قرباني براي آنها درخواست قصاص کردند.
عارف در جلسه دادگاه همه اعترافات قبلي‌اش را پس گرفت و مدعي شد که قاتل 2دوست ديگرش هستند. او گفت که نقشي در جنايت نداشته و نمي‌داند که دوستانش با چه انگيزه‌‌اي دست به قتل2 پسر نوجوان زده‌اند. با اين حال 2 متهم ديگر پرونده همه اعترافات قبلي‌شان را تکرار کردند و توضيح دادند که روز حادثه چطور عارف، عدنان و مهران را به قتل رسانده بود.
پس از پايان جلسه محاکمه، قضات دادگاه با توجه به شواهد و مدارک موجود در پرونده، عارف را به جرم 2فقره قتل عمدي به 2بار قصاص و به جرم مشارکت در آدم‌ربايي و دفن اجساد به 2فقره 20سال و 15‌ماه حبس و همدستان او را نيز به جرم معاونت در قتل و مشارکت در آدم‌ربايي هر کدام به 2فقره 30سال و 20سال حبس محکوم کردند. اين حکم با اعتراض عامل جنايت به ديوان عالي کشور فرستاده شد و قضات ديوان پس از بررسي‌هاي تخصصي اين حکم را تأييد کردند. به اين ترتيب پرونده اين‌بار براي استيذان و اجازه گرفتن از رئيس قوه‌قضاييه براي اجراي حکم به دفتر ايشان فرستاده شد و درنهايت طي چند روز گذشته مرحله استيذان نيز انجام و پرونده براي اجراي حکم به شعبه‌ اجراي حکم دادگستري گنبد ارسال شد. مادر مهران(يکي از قربانيان) به همشهري مي‌گويد: سه‌شنبه از دادگاه با من تماس گرفتند و وقتي به آنجا رفتم اعلام کردند که قرار است حکم قصاص قاتل پسرم و دوستش اواسط مهرماه اجرا شود. او ادامه مي‌دهد: پسرم در اين حادثه کاملا بي‌گناه بود و به‌خاطر اينکه دوستش عدنان تنها نباشد با او رفت و درنهايت هم به قتل رسيد و حالا چيزي جز قصاص قاتل او مرا آرام نمي‌کند.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان گلستان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر گلستان در تلگرام :
t.me/joinchat/AAAAAERANZ25YggdlHRFUg

آخرين خبر گلستان در اينستاگرام :
Instagram.com/golestan_today