نماد آخرین خبر

بیمارستان ۲۳۵ تختخوابى شفا سقز توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
بیمارستان ۲۳۵ تختخوابى شفا سقز توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد

تسنيم/ بيمارستان ۲۳۵ تختخوابى شفا شهرستان سقز به صورت ويدئو کنفرانس توسط رئيس‌جمهور افتتاح شد.

بيمارستان 235 تختخوابى شفاي سقز پيش‌از ظهر امروز به صورت ويدئو کنفرانس و توسط رئيس جمهور افتتاح شد.
حجت‌الاسلام حسن روحاني، رئيس‌جمهور در اين جلسه از همه مسئولاني که در راستاي اتمام و بهره‌برداري از بيمارستان 235 تختخوابى شفاي سقز تلاش کردند، قدرداني کرد و اظهار داشت: اميدواريم باز هم دولت بتواند خدمات بيشتري را به مردم استان مهم و مرزي استان کردستان ارائه بدهد.
رئيس‌جمهور سپس دستور افتتاح بيمارستان 235 تختخوابى شفاي سقز را صادر کرد.

فرزين رضاعي، رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان کردستان نيز در اين جلسه با بيان اينکه با همت دولت در طول 7 سال گذشته شاخص نسبت تخت‌هاي بيمارستاني به ازاي هر يکهزار نفر جمعيت از حدود 1.3 دهم در سال 92، به ميانگين کشوري حدود 1.7 دهم رسيده که جاي خوشحالي داشته و کمک شاياني به امور درماني کردستان خواهد کرد.
وي با بيان اينکه 939 تخت بيمارستاني در طول 7 سال گذشته افتتاح شده که آخرين مورد آن بيمارستان 235 تختخوابى شفاي سقز است، افزود: براي اين بيمارستان 200 ميليارد تومان هزينه شده که بخش اعظم آن در اين دولت بوده است.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان کردستان خاطرنشان کرد: بيمارستان 235 تختخوابى شفاي سقز در زميني به مساحت 47 هزار متر مربع در 4 طبقه که شامل بخش‌هاي مختلف کودکان، داخلي، جراحي، آي‌سيو، چشم ، اورولوژي، گوش، حلق و بيني احداث و به بهره‌برداري رسيده است.
وي بيان کرد: هم اکنون 103 نفر کادر درمان، 24 نفر پزشک متخصص، 69 نفر نيروي پشتيباني در بيمارستان 235 تختخوابى شفاي سقز مشغول به کار شده‌اند.
رضاعي اهميت افتتاح بيمارستان 235 تختخوابى شفاي سقز در شهر 225 هزار نفري جمعيت شهرستان سقز را اين‌گونه بيان کرد، سقز در کريدور شمال به جنوب قرار داشته و بيمارستان قبلي و قديمي‌شان مربوط به سال 1347 بوده که پاسخ‌گوي نيازهاي درماني شهرستان نبود.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان کردستان يادآور شد: با افتتاح بيمارستان 235 تختخوابى شفاي سقز مي‌توان توريسم درماني را توسعه داد که علاوه‌بر خدمت‌رساني به مردم شهرستان‌هاي سقز و اطراف، در رزمينه ارائه خدمات به بيماران اقليم کردستان عراق نيز فعال باشيم.

200 ميليارد تومان براي احداث بيمارستان هزينه شد
استاندار کردستان نيز در همين مراسم با اشاره به اينکه عمليات ساخت اين بيمارستان از سال 88 آغاز شده است، اظهار داشت: در سال‌هاي 97 و 98 با اختصاص و جذب اعتبارات جهشي به اين پروژه، روند کار تسريع و آماده بهره‌برداري شد.
بهمن مرادنيا با بيان اينکه براي احداث بيمارستان 235 تختخوابي شفا سقز 200 ميليارد تومان هزينه شده که به قيمت امروز بيش از 300 ميليارد تومان برآورد مي‌شود؛ گفت: وزارت بهداشت براي تجهيزات اين بيمارستان حدود 80 ميليارد تومان هزينه کرده است.
وي کردستان با بيان اينکه توسعه توريسم درماني با احداث بيمارستان 235 تختخوابي شفا در سقز امکان‌پذير است، تصريح کرد: اين بيمارستان در منطقه بي‌نظير و مي‌تواند علاوه‌بر ارائه خدمت به مردم شهرستان‌هاي سقز و اطراف، خدمات درماني به بيماران اقليم کردستان عراق نيز ارائه دهد.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان کردستان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر کردستان در تلگرام :
https://telegram.me/joinchat/AAAAAEIzkR_omLO41FJL8g
آخرين خبر کردستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/kurdistan.online