نماد آخرین خبر

روانپزشک قلابی در تهران دستگیر شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
روانپزشک قلابی در تهران دستگیر شد

ايرنا/ رئيس پليس فتاي تهران گفت: مردي که خود را در شبکه‌هاي اجتماعي روانپزشک متخصص معرفي و از کاربران فضاي مجازي کلاهبرداري مي‌کرد، دستگير شد.

سرهنگ «داود معظمي‌گودرزي» رئيس پليس فتاي تهران در اين باره اظهار داشت: هجدهم تيرماه خانمي 38 ساله ساکن غرب تهران به پليس فتا مراجعه و اظهار کرد که در شبکه‌هاي اجتماعي با يک گروه و کانال تلگرامي روبه‌رو شده و مدير کانال که تعداد زيادي دنبال‌کننده در اين شبکه‌ها دارد، خود را روانپزشک و مشاور ازدواج معرفي کرده است.
به گفته رييس پليس فتاي تهران اين شاکي به جمع دنبال‌کنندگان مدير گروه پيوسته و بعد از کمي گفت‌وگو و پيام گذاشتن براي مدير، مبلغي را براي برخورداري از مشاوره ازدواج به حساب وي واريز کرده اما مدير گروه خدمات مشاوره‌اي ارائه نکرده است.
وي اظهار داشت: پس از آن بررسي موضوع در اختيار تيمي از مهندسان پليس فتا قرار گرفت و خيلي زود هويت و مخفگياه متهم مورد شناسايي قرار گرفت.
وي ادامه داد: بررسي‌هاي پليسي نشان از اين داشت که متهم با راه‌اندازي ربات، کانال و گروه تلگرامي و يک صفحه اينستاگرامي تعداد زيادي دنبال‌کننده دارد و با فريب دادن کساني که قصد ازدواج دارند، کلاهبرداري مي‌کند.
رئيس پليس فتا تصريح کرد: پس از هماهنگي‌هاي قضائي، متهم در مخفيگاهش دستگير و به پليس فتا انتقال يافت و در همان بازجوئي اوليه به جرم ارتکابي اعتراف کرد. 
وي خطاب به کاربران فضاي مجازي بيان کرد: دقت داشته باشيد که هويت‌ها در شبکه‌هاي اجتماعي مجازي است و بايد از واريز هرگونه وجه به حساب افراد يا موسسه‌هاي ناشناس بدون اطمينان کامل از صحت اطلاعات، مجوزها و هويت آنان خودداري شود.
به گفته وي شهروندان در صورت مشاهده چنين مواردي مي توانند موضوع را از طريق مرکز فوريت‌هاي سايبري به نشاني www.cyberpolice.ir به اطلاع پليس دهند.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان تهران را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر تهران در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEL87VCgty_dN5BJCQ
آخرين خبر تهران در اينستاگرام :
https://instagram.com/online.tehran