logo

امدادگران چهارمحال و بختیاری برای یافتن جسد یک کوهنورد اعزام شدند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
امدادگران چهارمحال و بختیاری برای یافتن جسد یک کوهنورد اعزام شدند

ايرنا/ مديرکل جمعيت هلال احمر چهارمحال و بختياري از سقوط يک کوهنورد بيرجندي از ارتفاعات تنگ زندان به داخل رودخانه خبر داد و گفت: امدادگران اين جمعيت براي پيدا کردن جسد وي همراه با يک فروند بالگرد به منطقه اعزام شدند.

سيد احمد مرتضوي‌فرد، مديرکل جمعيت هلال احمر چهارمحال و بختياري روز دوشنبه افزود: اين کوهنورد ۳۰ ساله که از اهالي بيرجند است، عصر روز يکشنبه به دليل سقوط از ارتفاع داخل رودخانه پرتاپ شد.
وي از اعزام يک بالگرد از استان اصفهان که با هلال احمر استان همکاري دارد و چند روز از هفته در استان چهارمحال و بختياري مستقر است به همراه ۲ تيم امداد کوهستان و يک تيم غواص به محل حادثه خبر داد و گفت: اين تيم کوهنوردي روز يکشنبه براي صعود به ارتفاعات عازم اين منطقه شدند.
به گفته وي، جمعه گذشته نيز يک کوهنورد در اين منطقه به دليل سقوط از ارتفاع دچار حادثه شد که با اعزام بالگرد و تيم‌هاي امداد کوهستان به محل حادثه فرد مصدوم را به بيمارستان منقل کردند.
۳۱ مرداماه سال گذشته نيز يک کوهنورد از استان چهارمحال و بختياري پس از سقوط از ارتفاع و افتادن داخل رودخانه فوت کرد که با تلاش ۲ هفته‌اي امدادگران جمعيت هلال احمر از آبهاي دره تنگ زندان منطقه سبزکوه پيدا و جسد وي از آب خارج شد. 

دره تنگ زندان سبزکوه يکي از مرتفع ترين و خشن‌ترين کوه‌هاي چهارمحال و بختياري است که بين شهرستان‌هاي کيار، لردگان، و بروجن قرار دارد و داراي چشم‌اندازهاي طبيعي مرتعي و جنگلي است. 
اين دره حدود ۱۰ آبشار مرتفع را در دل خود جا داده است که آبشارهاي دره عشق، تونل کوهرنگ و تنگ زندان از مهمترين و زيباترين آنهاست.
تنگ زندان داراي ۱۰۰ آبشار متري است و ۸ آبشار کوچک در شمال منطقه حفاظت شده سبزکوه قرار دارد که بزرگترين آبشار ايران است و در بين بومي‌هاي منطقه به آبشار دودي يا کروديکن معروف است که پس از سرازير شدن از دره به رودخانه سبز کوه مي ريزد. 

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان چهارمحال و بختياري را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر چهارمحال و بختياري در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEPpS8kVmT0jtIi9HQ
آخرين خبر چهارمحال و بختياري در اينستاگرام :
https://instagram.com/Shahrekordtoday