برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

دام بی پلاک قاچاق محسوب می‌شود

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
دام بی پلاک قاچاق محسوب می‌شود

باشگاه خبرنگاران/ مدير امور دام البرز گفت: هر گونه جابه‌جايي دام بدون پلاک کوبي و هويت گذاري در استان قاچاق محسوب مي‌شود.
 
مهرداد عبدالملکي مدير امور دام البرز گفت: از تمامي دامداران اعم از عشايري، روستايي و صنعتي درخواست مي‌شود، به خاطر جلوگيري از ضبط دام‌هاي خود توسط ارگان‌هاي مربوطه قاچاق کالا و ارز در اسرع وقت اقدام به پلاک کوبي احشام خود و ثبت در سامانه هويت وزارت جهاد کشاورزي اقدام کنند.
مدير امور دام البرز گفت: با توجه به پراکنش دامداري‌ها اعم از صنعتي و سنتي در سطح استان، به منظورتسريع در روند اجرايي پلاک کوبي، اطلاع رساني طرح پلاک کوبي به صورت فراگير بايد با به کارگيري ظرفيت‌هاي دهياري‌ها، شوراها، مراکز خدمات کشاورزي، ساير دستگاه‌ها و سازمان‌هاي مربوطه از طرق مختلف اعم از حضور در روستا‌ها، تشکل‌هاي دامداري، تهيه بنر، بروشور انجام شود.
عبدالملکي افزود: دام‌هاي داراي پلاک قبل از هر گونه نقل و انتقال بايد به اداره کل دامپزشکي جهت تشخيص هويت و اخذ برگ تردد مراجعه و مجوز‌هاي لازم را اخذ کنند.
او افزود: تمامي هزينه‌هاي پلاک زني، پلاک ۱۵ رقمي به عنوان کد ملي و شناسنامه دام محسوب مي‌شوند به عهده دامدار است و دامي که پلاک زده مي‌شود، بايد اطلاعات آن در سامانه هويت وزارت جهاد کشاورزي ثبت شود و اداره کل دامپزشکي، سازمان نظام مهندسي کشاورزي، اتحاديه دامداران، اتحاديه‌هاي عشايري، اتحاديه دام و طيور، صندوق بيمه کشاورزي و انجمن مايه کوبي استان به عنوان مجري اين طرح در استان تعيين شده اند و نظارت عاليه بر فرآيند پلاک کوبي دام‌ها به عهده سازمان جهاد کشاورزي استان است.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان البرز را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر البرز در تلگرام :
  https://t.me/joinchat/AAAAAD7vghTCfgcu5kChmg
آخرين خبر البرز در اينستاگرام :
https://instagram.com/alborztoday

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره