برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تکذیب خبر فوت ۱۳ کودک در کرمانشاه بر اثر کرونا

منبع
برترين ها
بروزرسانی
تکذیب خبر فوت ۱۳ کودک در کرمانشاه بر اثر کرونا

برترين ها/ معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه گفت: در انتقال سخنان اينجانب در ستاد استاني کرونا که با حضور همه اعضا بيان گرديد، رعايت امانت نشده است.

ابراهيم شکيبا، معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه گفت: در انتقال سخنان اينجانب در ستاد استاني کرونا که با حضور همه اعضا بيان گرديد، رعايت امانت نشده است.
ابراهيم شکيبا اظهار کرد: از ابتداي اپيدمي کرونا يعني در حدود هفت ماه گذشته، سه دوره غربالگري را در جمعيت ۷ هزار ۱۲۹ کودک زير ۵ سال در استان کرمانشاه انجام داده‌ايم که از اين تعداد ۱۷۸ نفر نياز به بستري داشته‌اند.
وي افزود: متأسفانه در اين مدت ۷ ماه، ۸ کودک از اين تعداد فوت کرده که همگي داراي بيماري شديد زمينه‌اي بوده‌اند.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه تصريح کرد: اين اعداد به موضوع بازگشايي مدارس مرتبط نيست زيرا اين کودکان زير ۵ سال سن داشته و مدرسه رو نبوده‌اند.

وي با اشاره به بازگشايي مدارس و دغدغه والدين، افزود: در زمينه مدارس اگر والدين نگران هستند، مخيرند که کودک را به مدرسه بفرستند يا خير اگر نخواستند دانش آموز را به مدرسه بفرستند، از امکانات آموزش مجازي استفاده کنند.
شکيبا به لزوم آمادگي مدارس با رعايت شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي اشاره کرد و گفت: اگر هم والديني قصد دارند دانش آموز را به مدرسه بفرستند تکليف است که شرايط از نظر فضاي مناسب و رعايت شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي براي آنان فراهم شود.
وي ادامه داد: متأسفانه برخي از اصحاب رسانه با برداشت نادرست از گزارش اينجانب در ستاد استاني مديريت کرونا، اعداد غير مرتبط و اشتباهي از ابتلا يا فوت کودکان را به نقل از اينجانب بازتاب داده‌اند که صحيح نيست و رعايت امانت در انتقال مطالب نشده است که اين امر پيگيري خواهد شد.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه گفت: سيستم بهداشتي از ابتداي اپيدمي به طور روزانه و بي وقفه اطلاعات مربوط به بيماري را به استحضار مردم رسانده و از اين پس نيز اين رويه ادامه خواهد داد.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان کرمانشاه را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر کرمانشاه در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEEFg3sRsDfJ20ludA
آخرين خبر کرمانشاه در اينستاگرام :
https://www.instagram.com/kermanshah.today