logo

زراعت چوب در سوادکوه رونق می‌گیرد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
زراعت چوب در سوادکوه رونق می‌گیرد

باشگاه خبرنگاران/ با امضاي تفاهم نامه همکاري بين جهاد کشاورزي، فرمانداري و منابع طبيعي و آبخيزداري سوادکوه، زراعت چوب در اين شهرستان رونق مي‌گيرد.

حميدرضا شهابيان مدير جهادکشاورزي شهرستان سوادکوه گفت: بر اساس تفاهم صورت گرفته بين مديريت جهاد کشاورزي و اداره منابع طبيعي و آبخيزداري سوادکوه،بخش خصوصي، اشخاص حقيقي و حقوقي وارد عرصه زراعت چوب شده و اين پروژه رونق مي‌گيرد.
او افزود: اين تفاهم نامه به منظور توليد نهال مورد نياز و توسعه زراعت چوب با کشت گونه‌هاي مناسب و سريع الرشد و استفاده بهينه از اراضي بلاکشت شهرستان به امضا رسيد که بر همين اساس، بخش خصوصي قادر خواهد بود چوب مورد نياز منطقه را تامين کند.
شهابيان گفت: استفاده بهينه از منابع آب و خاک شهرستان، صرفه جويي ارزي و کاهش واردات چوب، کاهش فشار به عرصه طبيعي جنگل‌ها، ايجاد اشتغال و توسعه سرمايه گذاري در سال جهش توليد، کمک به حفاظت از منابع جنگلي استان از جمله مهم‌ترين اهداف دنبال شده در اين تفاهم نامه است.
او افزود: در اين طرح تاکنون ۲۴ هکتار تفاهم نامه بين شخص حقيقي و حقوقي با جهاد کشاورزي، فرمانداري و منابع طبيعي شهرستان امضا شد.
شهابيان گفت: طرح زراعت چوب براي تأمين فروآرده‌هاي چوبي و حفاظت از عرصه‌هاي جنگلي با حمايت دولت اجرا مي‌شود.
مدير جهادکشاورزي شهرستان سوادکوه از اشخاص حقيقي و حقوقي خواست براي برقراري تفاهم نامه و دريافت اطلاعات لازم به دبيرخانه طرح، واقع در جهاد کشاورزي شهرستان سوادکوه مراجعه کنند.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان مازندران را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر مازندران در تلگرام :
http://T.me/joinchat/AAAAAECg77_wr3btFfTRpQ
آخرين خبر مازندران در اينستاگرام :
https://instagram.com/mazandaran_today