logo

وضعیت ابتلا به کرونا در بیجار قرمز شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
وضعیت ابتلا به کرونا در بیجار قرمز شد

ايرنا/ مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي کردستان گفت: وضعيت کلي اين استان از لحاظ ابتلا به کرونا در محدوده نارنجي قرار دارد و اما اين وضعيت در بيجار قرمز است.

آرزو فلاحي، مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي کردستان اظهار داشت: در حال حاضر بانه و سروآباد در وضعيت سفيد، سقز و ديواندره در وضعيت زرد و سنندج، قروه، کامياران، مريوان و دهگلان در وضعيت نارنجي(هشدار) هستند و بيجار هم قرمز است.
وي با بيان اينکه وضعيت سفيد به معناي بي خطر بودن نيست، گفت: شهرستان‌هاي بانه و سروآباد در حال حاضر کم خطر هستند و مناطق زرد با خطر شيوع متوسط، نارنجي پرخطر و قرمز خيلي پرخطر به شمار مي‌آيد.
مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي کردستان با اشاره به آغاز مرحله سوم غربالگري کرونا در استان خواستار همکاري مردم شد و افزود: در مرحله نخست ۹۱ و در مرحله دوم ۸۹.۷ درصد جمعيت استان غربالگري شدند که نقش بسزايي در پيشگيري از شيوع بيماري داشت.
فلاحي بر ضرورت و نحوه خود اظهاري از طريق ارتباط با سامانه تلفني ۴۰۳۰ و سامانه اينترنتي www.salamat.gov.ir اشاره کرد و گفت: در آستانه شروع فصل پاييز و زمستان و تقارن بيماري آنفلوآنزا و کرونا شهروندان در صورت علائم اعلام شده با اين سامانه در ارتباط باشند.
وي بيان کرد: واکسن آنفلونزا، براي گروه‌هاي پرخطر و در معرض خطر همچون کودکان، مادران باردار، سالمندان و افراد داراي بيماري‌هاي زمينه‌اي و خاص توصيه مي‌شود بنابراين تزريق اين واکسن براي همگان ضرورتي ندارد.
مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي کردستان به ضرورت و اهميت رعايت توصيه هاي بهداشتي، مراعات فاصله‌گذاري فيزيکي و استفاده همگاني از ماسک به ويژه در زمان حضور در مکان‌هاي عمومي در پيش گيري همزمان از ابتلا به کوويد ۱۹ و آنفلونزا اشاره کرد و افزود: شست‌وشوي مداوم دست‌ها باعث قطع زنجيري انتقال عفونت‌هاي ويروسي دستگاه تنفسي فوقاني از جمله کرونا، آنفلوانزا و سرماخوردگي خواهد شد.
فلاحي خاطرنشان کرد: سال گذشته قبل از شيوع ويروس کرونا از ۱۷۵ بيماري که با علائم شديد تنفسي به مراکز درماني استان مراجعه کردند با نمونه‌گيري انجام شده، ۵۷ نفر آنان به آنفلوانزاي شديد مبتلا و بستري شدند.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان کردستان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر کردستان در تلگرام :
https://telegram.me/joinchat/AAAAAEIzkR_omLO41FJL8g
آخرين خبر کردستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/kurdistan.online