logo

۳۶ هزار مترمربع از بستر رودخانه ولیان ساوجبلاغ آزاد سازی شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۳۶ هزار مترمربع از بستر رودخانه ولیان ساوجبلاغ آزاد سازی شد

ايرنا/ مدير امور آب شهرستان ساوجبلاغ از آزادسازي حدود ۳۶ هزار مترمربع از تصرفات غيرمجاز واقع در حريم و بستر رودخانه وليان در بخش چندار اين شهرستان خبر داد.

محمد سليماني مدير امور آب شهرستان ساوجبلاغ افزود: با اخذ دستور قضايي و با همکاري يگان انتظامي اين اراضي از ساخت وسازهاي غير مجاز پاکسازي  شد.
وي ادامه داد: متصرفان غير مجاز اقدام به ساخت ويلا، ديوارکشي و محوطه سازي در حريم و بستر رودخانه ويلان شهرستان ساوجبلاغ کرده بودند که با حکم قضايي به حالت اوليه بازگردانده شد.
رييس امور آب شهرستان ساوجبلاغ تصريح کرد: افرادي که در نزديکي حريم و بستر رودخانه ها معامله ملکي انجام مي دهند  پيش از انجام معامله استعلام لازم را از امور آب شهرستان اخذ نمايند تا در آينده دچار ضرر و زيان نشوند.
وي گفت: مقابله با ساخت وساز غير مجاز در حريم وبستر رودخانه ها با حفظ حقوق بيت المال و ايجاد بستري امن براي عبور ايمن سيلاب و به حداقل رساندن خسارات ناشي از سيل براي مجاوران رودخانه است.
سليماني افزود: تجاوز به بستر و حريم رودخانه‌ها برمخاطراتسيل در زمان بارش ها خواهد افزود.
وي بيان داشت : اداره  امور آب شهرستان ساوجبلاغ در نقش حاکميتي خود با هرگونه تخلف و تصرف مطابق با قانون و بدون هيچ گونه اغماضي برخورد لازم را به عمل خواهد آورد.
شهرستان ساوجبلاغ با برخورداري از آب و هواي مناسب در اين سال ها آماج ساخت وسازهاي غير مجاز قرار گرفته که امسال با حکم قضايي تعداد زيادي از اين بناهاي غير مجاز تخريب و اراضي ملي و کشاورزي به حالت اوليه باز گردانده شد.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان البرز را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر البرز در تلگرام :
  https://t.me/joinchat/AAAAAD7vghTCfgcu5kChmg
آخرين خبر البرز در اينستاگرام :
https://instagram.com/alborztoday

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره