برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پیک وحشتناک بیماری را رد کردیم

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
پیک وحشتناک بیماری را رد کردیم

صدا و سيما/ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکي يزد گفت: در هفته اي که گذشت شاهد کاهش بستري‌ها و مرگ مير ناشي از کرونا بوده ايم.

محمود نوري شادکام، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکي يزد در اين باره توضيح داد: در هفته گذشته ۱۲۹۰ بستري جديد، ۱۵۶ نفر نياز به آي سي يو و ۱۲۴ فوتي داشتيم. 
نوري شادکام با اشاره به کاهش ۲۵ درصدي بستري‌هاي جديد در اين هفته نسبت به هفته گذشته ادامه داد: همچنين کاهش ۱۳ درصدي نياز آي سي يو و ۱۰ درصدي در مرگ و مير را داشته ايم.
وي به همکاري خوب مردم در رعايت نکات بهداشتي و تاثير آن در کاهش ابتلا به کرونا اشاره کرد و گفت: در رخي از شهر‌هاي استان بالاي ۹۰ درصد پروتکل‌هاي بهداشتي را رعايت مي‌کنند و البته شهر‌هايي هم هستند که رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي ۶۰ درصد است، اما به طور ميانگين رعايت نکات بهداشتي در استان ۷۸ درصد است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکي يزد تصريح کرد: اعمال محدوديت‌هاي کرونايي کمک کرد از پيک وحشتناک بيماري عبور کنيم و لازمه سير نزولي و رسيدن به حد کنترل و مهار آن نياز به ادامه همکاري مردم دارد.
نوري شادکام افزود: کوچکترين غفلتي مي‌تواند دوباره ما را وارد فاز افزايش بيماري کرده و معلوم نيست اگر دوباره وارد فاز افزايش بيماري شويم چه اتفاقي بيفتد.
  
 

آخرين خبر يزد در اينستاگرام :
https://instagram.com/yazd_today