برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مردم گنبد از رفتن به محافل خانوادگی در شرایط کرونایی پرهیز کنند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
مردم گنبد از رفتن به محافل خانوادگی در شرایط کرونایی پرهیز کنند

ايرنا/ رييس مرکز بهداشت گنبدکاووس، برگزاري محافل خانوادگي را از دلايل اصلي شيوع بيماري کوويد۱۹ در اين شهرستان دانست و از مردم مناطق شهري و روستايي خواست تا زمان بهبود شرايط از رفتن يا برگزاري دورهمي خانوادگي حتي با تعداد محدود بشدت پرهيز کنند.

عبدالرحيم پاليده رييس مرکز بهداشت گنبدکاووس هدف دولت از تشديد محدوديت‌هاي تردد ۲ هفته‌اي و تعطيلي برخي فعاليت‌ها را ملزم کردن مردم به ماندن در خانه و جلوگيري از تجمعات غيرضروري اعلام کرد و اظهارداشت: براي قطع زنجيره انتقال ويروس کوويد ۱۹ مردم نبايد تجمع در امکان عمومي را به محافل خانوادگي بکشانند.
وي، کم‌توجهي به فاصله‌ فيزيکي ۱.۵ متري در دورهمي‌هاي خانوادگي را عامل تشديد شيوع کرونا دانست و گفت: استفاده از ماسک به همراه رعايت فاصله اجتماعي توسط شهروندان مي تواند منجر به اثرگذاري محدوديت‌هاي اخير شود.
دکتر پاليده افزود: برگزاري جشن عروسي‌ باحضور تعداد زياد مهمان از ديگر عوامل تشديد شيوع کرونا در گنبدکاووس بود که با ورود دادگستري و برخورد با برگزار کنندگان متخلف، تعداد اين مراسم‌ها کاهش يافت.
رييس مرکز بهداشت گنبدکاووس ادامه داد: تا زماني که واکسن کوويد ۱۹ توليد نشده و تعداد بيماران بستري در بيمارستان‌ها به صفر نرسد، بايد شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي رعايت شود.
وي متوسط استفاده از ماسک توسط مردم گنبدکاووس در شرايط فعلي را بين ۷۰ تا ۸۰ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: بالاترين ميزان استفاده مردم اين شهرستان از ماسک، هنگام حضور در ادارات به ميزان ۹۵ درصد است.
پاليده گفت: درحال حاضر ۱۳۰ بيمار مبتلا يا مشکوک به کرونا در مراکز درماني گنبد بستري هستند که حدود ۸۰ نفر آنان از مردم اين شهرستان و بقيه از ديگر شهرهاي همجوار هستند.
به گفته اين مقام مسوول، با توجه به وضعيت نارنجي شيوع کرونا در گنبدکاووس، مشاغل گروه دوم فعلا طبق روال سابق تا ساعت ۱۸ امکان فعاليت دارند. 
طبق آخرين اعلام دانشگاه علوم پزشکي گلستان، بندرترکمن، گرگان، آق‌قلا و کلاله در وضعيت قرمز، کردکوي، بندرگز، گميشان، علي‌آبادکتول، آزادشهر، گنبدکاووس، مينودشت، گاليکش و مراوه‌تپه در وضعيت نارنجي و راميان در وضعيت زرد شيوع کرونا قرار دارند.
براساس اعلام ديروز جمعه ۳۰ آبان سخنگوي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، با فوت ۴۷۹ بيمار ديگر از مبتلايان قطعي به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعي بيماري کوويد۱۹ در کشور به ۴۳ هزار و ۸۹۶ نفر رسيد.

آخرين خبر گلستان در اينستاگرام :
Instagram.com/golestan_today