برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

شمار مبتلایان به کرونا در جهرم به ۹۷۳۶ نفر رسید

منبع
شبستان
بروزرسانی
شمار مبتلایان به کرونا در جهرم به ۹۷۳۶ نفر رسید

شبستان/ معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي جهرم گفت: با شناسايي ۱۸۵ بيمار جديد، شمار مبتلايان به کرونا در شهرستان هاي جهرم و خفر به ۹ هزار و ۷۳۶ نفر رسيد.
 
سيد مجيد ارجمند، معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي جهرم با اشاره به اينکه شمار مبتلايان به بيماري کرونا در شهرستان جهرم به ۹ هزار و ۷۳۶ نفر رسيده است، گفت:  روز گذشته نيز تعداد ۱۸۵ بيمار جديد در شهرستان جهرم شناسايي شدند.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي جهرم با اشاره به آخرين وضعيت بيماري کرونا در شهرستان جهرم تا روز دوشنبه ۳ آذر گفت: تا روز گذشته تعداد کل بيماران در جهرم هفت هزار و ۸۶۴ نفر و مبتلايان خفر نيز به ۷۹۸ نفر رسيدند.
وي آمار بيماران به تفکيک توابع و حومه شهرستان جهرم اشاره کرد و افزود: تا کنون تعداد ۳۸۲ بيمار در بخش «کرديان» و ۱۶۷ بيمار در بخش «سيمکان» شهرستان جهرم شناسايي شده اند.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي جهرم به بيماران غير بومي که از ديگر شهرستان هاي استان فارس به مراکز درماني جهرم مراجعه کرده نيز اشاره کرد که تعداد آنها به ۵۲۵ نفر رسيده است.

وي با اشاره به اينکه افراد مبتلا به کرونا پس از ويزيت توسط پزشکان و تحت نظارت آنها، ادامه درمان خود را در منزل و به صورت قرنطينه خانگي سپري مي کنند، بيان کرد: در حال حاضر تعداد ۲ هزار و ۶۰۵ بيمار کرونايي در قرنطينه خانگي طول درمان خود را سپري مي کنند.
ارجمند همچنين به آمار بيماران بهبود يافته نيز اشاره کرد و اظهار داشت: از حدود پنج هزار بيمار شناسايي شده کرونايي در شهرستان جهرم تعداد هفت هزار و ۱۳۱ نفر به بهودي کامل رسيده اند.
وي با اشاره به اينکه تا کنون بيش از ۲۰ هزار نمونه از بيماران مشکوک به کرونا گرفته شده است، تصريح کرد: از اين تعداد حدود ۱۰ هزار مورد، مثبت اعلام شده است.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي جهرم به تعداد بيماران مشکوک و مثبت که اکنون در بخش کروناي بيمارستان پيمانيه شهرستان جهرم بستري هستند اشاره کرد و گفت: اين بيماران ۱۷۵ نفر بوده که تحت مراقبت هاي ويژه درماني قرار گرفته اند.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي جهرم ادامه داد: از اين تعداد بيمار بستري در بيمارستان پيمانيه،  ۱۶۱ بيمار در بخش هاي عمومي و ۱۴ بيمار در بخش آي سي يو بستري هستند.
وي همچنين با اشاره به بيماران ترخيص شده از بيمارستان نيز گفت: روز گذشته تعداد ۳۵ بيمار از بيمارستان ترخيص شده اما ۲۶ بيمار جديد در بخش کروناي اين مرکز درماني پذيرش شدند.
ارجمند به جان باختگان ناشي از کرونا در جهرم نيز اشاره کرد و اظهار داشت: روز گذشته متاسفانه شاهد فوت ۲ بيمار کرونايي از خفر بوديم که در مجموع تا کنون ۱۲۷ بيمار با ابتلا به بيماري کرونا جان خود را از دست داده اند.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي جهرم با اشاره به اينکه شرايط دشوار اقتصادي را درک مي کنيم اما متاسفانه رفتار اين ويروس مرگبار به گونه اي است که هيچ راه ديگري جز تعطيلي و خلوت شدن شهر وجود ندارد، گفت: از کسبه مي خواهيم با وجود تمام مشکلات و سختي هايي که وجود دارد، همت کنند و با عزم و اراده اي قوي، از سلامت خود و بقيه شهروندان در برابر اين بيماري خطرناک دفاع کنند.

آخرين خبر فارس در اينستاگرام :
https://instagram.com/fars.online