نماد آخرین خبر

۱۲ پرونده قتل در استان ایلام با صلح و سازش مختومه شد

منبع
ميزان
بروزرسانی
۱۲ پرونده قتل در استان ایلام با صلح و سازش مختومه شد

ميزان/ رئيس کل دادگستري استان ايلام از صلح و سازش ۱۲ پرونده قتل در اين استان خبر داد.

علي دهقاني، رئيس کل دادگستري استان ايلام با ميزان بر اهميت وظايف و جايگاه ويژه شورا‌هاي حل اختلاف در ارتقاء فرهنگ صلح و سازش در جامعه و کاهش آمار ورودي پرونده‌هاي محاکم قضايي تاکيد کرد و اظهار داشت: از ابتداي سال ۱۳۹۹ تا پايان مهرماه امسال تعداد ۲۵۸۵۶ فقره پرونده به شورا‌هاي حل اختلاف استان ارجاع شده که تعداد ۲۴۴۱۳ پرونده معادل ۹۴.۴ درصد آن‌ها مختومه شده اند.
وي افزود: از کل پرونده‌هاي وارده به شورا‌هاي حل اختلاف استان تعداد ۱۷۳۲۴ پرونده قابليت صلح و سازش داشته اند که از اين تعداد ۵۵۶۱ پرونده معادل ۳۲ درصد با صلح و سازش مختومه شده اند.
رئيس کل دادگستري استان با اشاره به توجه ويژه دستگاه قضايي و شورا‌هاي حل اختلاف استان در خصوص پرونده‌هاي با موضوع قتل، خاطرنشان کرد: با همت و تلاش مجموعه دادگستري استان بويژه شوراي حل اختلاف، هيئت‌هاي صلح و سازش، روحانيون، بزرگان، مصلحان و ريش سفيدان استان تعداد ۱۲ پرونده قتل از ابتداي امسال با صلح و سازش مختومه شده است.
دهقاني با اشاره به اهميت کرامت محوري و تکريم ارباب رجوع در برنامه‌هاي تحولي قوه قضائيه، بازديد‌هاي مستمر مراجع قضايي از شورا‌هاي حل اختلاف و گسترش ملاقات‌هاي مردمي در اين شورا‌ها را در راستاي ارتقاء کمي و کيفي ارائه خدمات به مراجعين شورا‌هاي حل اختلاف ارزيابي کرد.
وي همچنين کاهش مراجعه مردم به محاکم قضايي، رفع اختلافات محلي، جلوگيري از طولاني شدن رسيدگي به پرونده‌ها، کاهش هزينه‌هاي اصحاب دعاوي، رفع خصومت و پيچيده نبودن تشريفات آيين دادرسي را از ديگر ويژگي‌ها و مزاياي دادرسي در شورا‌هاي حل اختلاف دانست.
رئيس کل دادگستري استان با تقدير از تلاش‌ها و زحمات قضات و کارکنان شورا‌هاي حل اختلاف استان و تجليل از آمار مثبت و عملکرد قابل توجه شورا‌هاي استان، بر استفاده از کليه ظرفيت‌هاي موجود در راستاي گسترش فرهنگ صلح و سازش در استان تاکيد کرد.

آخرين خبر ايلام در اينستاگرام :
https://www.instagram.com/akharinkhabar_ilam/