نماد آخرین خبر

دفن روزانه 4 تا 5 فوتی کرونایی در همدان

منبع
ايسنا
بروزرسانی
دفن روزانه 4 تا 5 فوتی کرونایی در همدان

ايسنا/ رئيس اوقاف و امور خيريه ناحيه دو همدان با بيان اينکه روزانه چهار تا پنج فوتي کرونايي در همدان دفن مي‌شود، گفت: دفن فوتي‌هاي کرونايي جداگانه و طبق پروتکل‌هاي بهداشتي و در طبقات زيرين انجام مي‌شود.

علي قبادي، رئيس اوقاف و امور خيريه ناحيه دو همدان بيان کرد: باغ بهشت همدان در سال ۱۳۴۴ هجري شمسي توسط محسن قراگوزلو وقف شده و حدود ۱۰۷ هکتار است، اين مجموعه در سال ۱۳۴۶  آغاز به کار کرده است.
وي تصريح کرد: تعداد فوتي‌هاي دفن شده در باغ بهشت همدان در سال ۹۸، سه هزار و ۱۹۰ فوتي بوده است که از اين تعداد ۱۶۹۰ مرد و ۱۵۰۰ نفر زن بوده‌اند، همچنين از ابتداي سال‌جاري تا پايان آبان‌ سه هزار و ۸۹۰ فوتي در باغ بهشت همدان دفن شده که ۱۷۲۲ فوتي مرد و ۱۵۶۷ فوتي زن بوده است.
قبادي درباره ظرفيت پذيرش متوفيان در موقوفه باغ بهشت، اظهار کرد: باغ بهشت همدان ظرفيت پذيرش ۴۰ متوفي را در روز دارد که در مواقع بحراني پذيرش بيش از اين تعداد نيز امکان پذير است.
وي با بيان اينکه تعداد نيروهايي فعال در مجموعه باغ بهشت همدان ۳۵ نفر هستند، افزود: ۱۲ وسيله نقليه فعال در اين مجموعه وجود دارد که از اين تعداد ۹ خودرو متعلق به بخش خصوصي و سه خودرو مربوط به اداره اوقاف است.
قبادي با بيان اينکه از ابتداي سال‌جاري تعداد ۴۳۰۰ مأموريت ثبت شده است و طبق قانون خريد و فروش قبر ممنوع است، گفت: در حال حاضر تنها بابت ساخت يک قبر مبلغ يک ميليون و ۳۰۰ هزار تومان هزينه مي‌شود که با ارائه ديگر خدمات هزينه دفن يک فوتي يک ميليون و ۸۵۰ هزار تومان است.
رئيس اوقاف و امور خيريه ناحيه دو همدان اضافه کرد: افراد نيازمند تحت پوشش کميته امداد شامل ۳۰ درصد تخفيف مي‌شوند، افراد مجهول‌الهويه نيز به صورت رايگان دفن مي‌شوند که تعداد آن‌ها در ماه بين سه تا پنج نفر است.
قبادي در رابطه به برنامه‌هاي فرهنگي پيش‌بيني شده در موقوفه باغ بهشت، مطرح کرد: اجراي طرح مشاوره خانواده در واحد فرهنگي، آماده‌سازي هفت هزار تا ۱۰ هزار قبر، تهيه آسفالت ادامه بلوار ۷۵ متري و ساماندهي گلزار شهدا از برنامه‌هاي اين مجموعه در سال آينده هستند.
قبادي ادامه داد: بر اساس تصميم‌گيري ستاد مقابله با کرونا در حال حاضر ورود و خروج خودرو به داخل باغ بهشت ممنوع است اما نمي‌توان از ورود و خروج افراد جلوگيري کرد و همشهريان بايد اين موضوع را رعايت کنند.
وي درباره ادعاي واگذاري مديريت باغ بهشت به شهرداري همدان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مديريت باغ بهشت با اوقاف است و اگر بنا باشد شهرداري مسئوليت اين کار را بر عهده بگيرد ساز و کار با سازمان اوقاف است ما نيز تا زماني که در اين جايگاه هستم از حق خود در اين مورد دفاع خواهيم کرد.



آخرين خبر همدان در اينستاگرام :
https://www.instagram.com/hamedan_today