برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تست‌های سریع کرونا در زنجان آغاز شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
تست‌های سریع کرونا در زنجان آغاز شد

ايرنا/ رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان زنجان گفت: کيت‌هاي لازم براي انجام تست‌هاي سريع کرونا تامين و در اختيار معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي زنجان قرار گرفته و انجام اين آزمايش ها در استان آغاز شده است.

پرويز قزلباش، رئيس دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي و درماني استان زنجان در جلسه ستاد پيشگيري و مديريت کرونا استان که با حضور معاون کل وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي برگزار شد، گفت: با ورود کيت تست‌هاي سريع به استان برنامه بيماريابي و غربالگري سرپايي، انجام تست‌ها به لحاظ گستردگي افزايش و در کنار اين مهم ظرفيت آزمايشگاه‌ها نيز افزايش مي‌يابد.
وي اظهار داشت: در خصوص کرونا تا جايي که شناسايي و پيگيري بيماران ممکن بود، اين مهم انجام و براي شناسايي بيماران سرپايي، طرح آزمايشگاهي افراد مشکوک تدوين و شناسايي کل افراديکه در ارتباط نزديک با بيماران بودند، نيز مورد پيگيري قرار گرفت.
قزلباش با بيان اينکه طرح بيماريابي استان با نوسانات و محدوديت‌هايي که در منابع مالي وجود داشت، در ماه‌هاي اخير سرعت بيشتري گرفته است، تصريح کرد: بر اين اساس اين واحد دانشگاهي در زمان روند صعودي بيماري کوويد-۱۹ روزانه يکهزار تا يک‌هزار و ۲۰۰ تست پي سي آر انجام داده است.
وي با بيان اينکه پيداکردن موارد ابتلا، مبناي اصلي عمل است اظهار داشت: قدم اساسي، بزرگ و محوري اين است که با جدا کردن بيماران، زنجيره بيماري قطع  شود که با همراهي مسوولان و مديران عالي استان اين روند شتاب بيشتري گرفته است.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتتي و درماني استان زنجان ادامه داد: در زمان حاضر تعداد مراکز ۱۶ ساعته و نمونه‌گيري استان به ۲۲ مرکز رسيده است که پيش از اين ۱۰ مرکز  در اين خصوص فعال بود و علاوه بر آن، طرح پايلوت سرپايي، طرح بررسي سرولوژي کوويد-۱۹ نيز از چند ماه قبل آغاز شد که تا به امروز حدود ۲۰ هزار نمونه تهيه شده است و تحليل اين داده‌ها توسط متخصصان امر انجام خواهد گرفت.
وي با اشاره به طرح سردار شهيد حاج‌قاسم سليماني مبتني بر پشگيري و مقابله با کرونا با رويکرد محله محوري و خانواده محوري خاطرنشان کرد: در اين طرح هر خانه به عنوان يک پايگاه سلامت عمل خواهد کرد و تحقق اهداف اين طرح نيازمند هماهنگي دقيق و همکاري جدي عموم مردم و است.
قزلباش، با تاکيد بر ضرورت قطع زنجيره انتقال ويروس کرونا با افزايش رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي اظهار داشت: در اين طرح مبنا مديريت و کنترل اپيدمي کوويد-۱۹ از طريق مشارکت مردمي، هماهنگي‌هاي بين بخشي و بهره‌گيري از کمک نيروهاي بسيج و داوطلب مردمي است.


  
  

آخرين خبر زنجان در اينستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today