برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

بررسی مشکلات یکی از بزرگترین مجتمع‌های دامداری کشور در زرندیه

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
بررسی مشکلات یکی از بزرگترین مجتمع‌های دامداری کشور در زرندیه

باشگاه خبرنگاران/ اعضاي کارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان مرکزي با حضور در زرنديه مشکلات يکي بزرگترين شرکت‌هاي دامداري کشور را بررسي کردند.

با حضور استاندار مرکزي و معاونان اقتصادي و عمراني استاندار در يکي بزرگترين شرکت‌هاي دامداري کشور واقع در روستا‌هاي مجتمع بخش مرکزي شهرستان زرنديه کارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان مرکزي تشکيل و مشکلات اين دامداري بزرگ بررسي شد.
دامداري بزرگ زرنديه يکي از بزرگترين دامداري‌هاي کشور است که در زميني به مساحت ۲۴۰ هکتار در کنار روستا‌هاي مجتمع بخش مرکزي شهرستان بنا شده و با داشتن ۱۲ هزار دام شيري زمينه اشتغال مستقيم ۳۵۰ نفر را بوجود آورده که در افق اينده اين شرکت ۴۰ هزار راس دام شيري و اشتغال ۵۰۰ نفر را بوجود خواهد آورد.
يکي از مشکلات مجتمع استفاده از راه روستائي روستا‌هاي مجتمع بخش مرکزي است که تردد ماشين‌هاي سنگين دامداري از راه روستائي تازه اسفالت شده موجب از بين رفتن زير ساخت ميشوند؛ با هماهنگي اداره کل راهداري مقرر شد راه دسترسي اختصاصي براي اين شرکت نقشه برداري و احداث شود.
در زمينه مشکل تامين برق دامداري هم مقرر شد با انتقال خط قوي برق از سوي شرکت برق منطقه‌اي باختر مشکل اين شرکت حل شود و در زمينه پروانه تاسيساتي سوله‌هاي مختلف و ساختماني مجتمع هم مقرر شد با هماهنگي فرمانداري و بخشداري مرکزي شهرستان مشکل برطرف شود.
افزايش 2.5 برابري دام‌هاي مولد در افق آينده
سيدعلي آقازاده استاندارمرکزي در پايان اين جلسه گفت: اين شرکت يکي از بزرگترين شرکت‌هاي دامداري کشور است که در طول دو سال گذشته تا الان بيش از ۱۲ هزار دام مولد را که نژاد خارجي هستند به کار گيري کرده و انشالله تا افق دو سال آينده اين عدد به حدود ۳۰ هزار و بيشترمي رسد.
آقازاده افزود: اين شرکت به خاطر داشتن اين ميزان دام در کشور و در خاورميانه بي نظير است و رفع مشکلاتش نيازمند توجه ويژه و جدي است و به همين دليل جلسه امروز کارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان مرکزي در محل اين مجتمع برگزار شد.
او اضافه کرد: مشکلات عمده و اساس در جلسه امروز مطرح شد و قرار شد که فرماندار زرنديه، سازمان جهاد کشاورزي، شرکت توزيع نيروي برق، برق منطقه‌اي باختر و مجموعه استانداري و حوزه معاونت عمراني در زمينه پروانه‌هاي تاسيس و پروانه‌هاي ساختماني اين مجتمع کارگروه‌هايي برگزار کنند وظرف ۲۰ روز آينده در حد توان مشکلات مجتمع را رفع کنيم تا انگيزه لازم براي مديران و سرمايه گذاران اين دامداري بزرگ بيش از گذشته شود.
استاندار مرکزي بيان کرد: با راه‌اندازي اين مجموعه و بکارگيري حدود ۱۲ هزاردام مولد تا الان حدود ۴۰۰ شغل مستقيم ايجاد شده و تقريباً مشکل بيکاري منطقه حل شده و انشالله که فاز دوم حداکثر تا سال ۱۴۰۱ به بهره برداري برسد که در اين صورت هم ۲ هزار شغل مستقيم و غيرمستقيم براي اين مجتمع ايجاد ميشود و هم مي‌تواند فرصت مغتنمي براي استان و کشور در توليد شير و لبنيات و گوشت باشد.

 
 
 

آخرين خبر استان مرکزي در اينستاگرام :
https://instagram.com/markazi_today