logo

۴۰ درصد از آزمایش‌های کرونا در گچساران مثبت شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۴۰ درصد از آزمایش‌های کرونا در گچساران مثبت شد

ايرنا/ فرماندار گچساران گفت: هشت هزار و ۴۲۲ هزارمورد تست کرونا در اين شهرستان از افراد با علائم مشکوک گرفته شده که نمونه آزمايشي ۴۰ درصد از اين تعداد مثبت بوده است.

علي خوان پايه، فرماندار گچساران اظهار کرد: هم اکنون ۴۶ نفر در بيمارستان شهيد رجايي و صنعت نفت اين شهرستان بستري است.
وي بيان کرد :۵۶ درصد از مبتلايان ويروس کرونا در اين شهرستان مرد و مابقي زن بوده‌اند.
خوان پايه تصريح کرد: تاکنون ۷۸ نفر در اين شهرستان بر اثر ويروس کرونا جان باخته‌اند.
فرماندار گچساران ابراز کرد: ۹۰ درصد از مبتلايان به ويروس کرونا در اين شهرستان ساکن شهر هستند.
وي اظهار داشت: شاخص فوتي‌هاي ناشي از کرونا در کهگيلويه و بويراحمد ۱.۷ است در حالي که در گچساران ۲٫۲ دهم درصد رسيده است.
خوان پايه با بيان اينکه مصوبات طرح محله محور در اين شهرستان بطور مطلوب اجرا شده گفت: براي اجراي طرح کنترل محله محور ويروس کرونا کميته‌هاي پنج گانه اي شامل کميته حمايت و قرنطينه خانگي و غيرخانگي، رهگيري و مراقبت، آموزش همگاني، پايش و نظارت و عملياتي محله يا منطقه تشکيل شد.
فرماندار گچساران طرح محله محور مقابله با کرونا را يکي از مهمترين راه‌هاي پيشگيري و کاهش آمار مبتلايان بستري و فوتي ناشي از ويروس کرونا اعلام کرد و گفت: براي اجراي اين طرح شهرستان گچساران به ۱۹ منطقه عملياتي جهت مقابله و پيشگيري از کرونا تقسيم شده که ۱۵ مورد در سطح شهر و مابقي در روستاها ست.
خوان پايه به اجراي طرح محدوديت‌هاي ترافيکي در اين شهرستان اشاره کرد و گفت: چنانچه رؤساي ادارات اين شهرستان اقدام به صدور برگه تردد مرتبط نبودن با مشاغل کنند طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد.
وي گفت: غربالگري خانوارهاي داراي موارد مثبت ويروس کرونا، استفاده از سامانه ۴۰۳۰ و درگاه سلامت براي شناسايي افراد مشکوک به کرونا، تهيه ليست افراد در معرض خطر، مراجعه به منازل داراي بيماري تست مثبت کرونا، ارائه خدمات فعال مراقبتي براي گروه‌هاي در معرض خطر، تأمين داروي مورد نياز بيماران، معرفي خانواده‌ها و بيماران نيازمند به تيم حمايتي، ارزيابي و نظارت بر اماکن تهيه و توزيع واحدهاي صنفي و نظارت بر پروتکل‌هاي بهداشتي، ارجاع مواد مشکوک به تيم‌هاي مراقبتي و افراد نيازمند به تيم‌هاي حمايتي و همکاري با تيم‌هاي مراقبتي در امر ضد عفوني منازل در صورت نياز را از مهمترين اقدامات در اجراي طرح کنترل محله محور است.
فرماندار گچساران مشخص کردن مناطق پرخطر و پرتردد در منطقه، شناسايي افراد در معرض خطر، جمع آوري کمک‌هاي مردمي، خيرين، نهادها و ثبت اطلاعات آنها، هماهنگي براي تعيين محل و راه اندازي قرنطينه عمومي و توزيع بسته‌هاي حمايتي را از ديگر موارد اجرايي در اين طرح اعلام کرد.
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج گچساران گفت: جذب کمک‌هاي مردمي، نهادها و سازمانهاي مردم نهاد، شناسايي افراد مشکوک به ويروس کرونا از طريق سامانه پرونده الکترونيک، رابطين سلامت، ضدعفوني منازل، اعزام تيم مراقبت در منزل، آموزش خانواده‌ها در زمينه ويروس کرونا، آموزش همگاني در زمينه ارتقا دانش و مهارت مردم براي مقابله با بيماري کرونا از مهمترين وظايف اين کميته هاست.
سرهنگ سيدعلي اصغرنورايي نسب افزود: ۱۲۳ تيم در قالب طرح محله محور مقابله با کرونا در اين شهرستان تشکيل شد.
وي گفت: با اجراي اين طرح اقدامات گسترده‌اي در خصوص آموزش همگاني مردم در راستاي پيشگيري از ابتلاء به کرونا به ويژه در مناطق کم برخوردار، همچنين بيماريابي سريع با انجام تست‌هاي بيشتر و نظارت بيشتر بر اجراي پروتکل‌ها و قرنطينه کردن افراد بيمار و مشکوک در شهرستان انجام خواهد شد.

آخرين خبر کهگيلويه و بويراحمد در اينستاگرام :
https://instagram.com/yasuj_today