برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

رئیس علوم‌پزشکی اهواز: نگران پیک زمستانه کرونا هستیم

منبع
ايرنا
بروزرسانی
رئیس علوم‌پزشکی اهواز: نگران پیک زمستانه کرونا هستیم

ايرنا/ رئيس دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپور اهواز گفت: نگران پيک زمستانه کرونا هستيم چون با سردتر شدن هوا شانس و خطر انتشار بيماري بيشتر مي‌شود.

فرهاد ابول نژاديان، رئيس دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپور اهواز شامگاه دوشنبه در برنامه تلويزيوني نگارستان شبکه استاني خوزستان بيان کرد: در ماه‌هاي مهر و آبان سرماي هوا کمتر بود و باز کردن در و پنجرهها جريان هوا باعث کاهش انتشار بيماري مي‌شد اما در آذر و دي ماه به علت سردتر شدن هوا با بسته شدن در و پنجره و روشن شدن بخاري جاي نگراني زيادي وجود دارد.
وي افزود: علت اينکه در نقاطي از کشور در حال حاضر نسبت به اين منطقه وضعيت بيماري شيب صعودي بيشتري يافته اين است که هوا در آن مناطق نسبت به خوزستان زودتر سرد شده است.
ابول نژاديان ادامه داد: بهتر است هنگام تجمع کردن در و پنجره ها باز باشد چون در فضاي آزاد و با جريان داشتن هوا شانس انتقال بيماري خيلي کمتر است.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپوراهواز گفت: پيک دوم کرونا از سوم شهريورماه تا ۱۷ مهرماه ادامه داشت، از ۱۷ مهرماه تا ۲۳ آبان تثبيت شد و از ۲۴ آبان ماه روند کاهشي شده و همچنان ادامه دارد.
وي اضافه کرد: تعطيلي و اعمال محدوديت‌هاي ۱۰ روزگذشته نيز به کاهش بار مراجعات به بيمارستان‌ها ، کمک زيادي کرده است.
ابول نژاديان ادامه داد: در حال حاضر بيمارستان‌هاي اميرالمومنين و فاطمه الزهرا در اهواز،  فقط در بخش ويژه بيمار جديد پذيرش مي‌کنند و تلاش براين است که تعدادي از بيمارستان‌ها از چرخه پذيرش کرونا خارج شوند.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپوراهواز گفت: بيمارستان رازي اهواز همچنان پذيراي بيماران مبتلا به کرونا است و بيمارستان‌هاي گلستان، فاطمه الزهرا، اميرالمومنين و نفت در بخش مراقبت‌هاي ويژه ارائه خدمات مي‌کنند.
وي توصيه کرد: کاهش آمار باعث سهل انگاري و رعايت نکردن پروتکل‌هاي بهداشتي نشود چون فعلا کرونا وجود دارد و بايد رفتار خود را مناسب مقابله با اين بيماري تنظيم کنيم تا زماني که واکسن يا درمانآن در دسترس شود.

آخرين خبر خوزستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan_today