برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پروژه پیاده‌راه‌ امیرکبیر اراک هنوز طرح مشخصی ندارد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
پروژه پیاده‌راه‌ امیرکبیر اراک هنوز طرح مشخصی ندارد

ايسنا/ نايب رئيس شوراي شهر اراک گفت: پروژه پياده‌راه‌سازي خيابان اميرکبير هنوز طرح مشخصي ندارد و حتي هنوز طرح کامل با تمام جزئيات را دريافت نکرده‌ام.

فرزانه رحمتي، نايب رئيس شوراي شهر اراک با اشاره به طرح سوال از شهردار اراک در خصوص عمليات اجرايي پياده‌راه سازي خيابان اميرکبير و افتتاح نشدن آن، بيان کرد: متاسفانه قبل از آغاز پروژه پياده‌راه‌سازي خيابان اميرکبير اراک، جسته و گريخته در خصوص روند انسداد خيابان و اجراي پروژه و طرح آن مباحث زيادي عموما در کميسيون‌هاي تخصصي شورا از جمله کميسيون عمران و شهرسازي مطرح مي‌شد.
وي با بيان اينکه اغلب در خصوص طرح‌هايي که انتخاب مي‌شد بحث داشتيم، اما تا همين لحظه، هنوز طرحي کامل با همه جزئيات در خصوص پياده‌راه‌سازي خيابان اميرکبير اراک نديده‌ام، گفت: مدير پروژه با مشاور در ارتباط است و سوالات زيادي در اين راستا وجود دارد، همچنين ظاهرا قرارداد مشاور به اتمام رسيده است که بايد تمديد شود و در واقع تمام اين ابهامات و مسائل بحث‌برانگيز است.
رحمتي تصريح کرد: سوال اينجاست که چرا با وجود اينکه طرح کاملي در خصوص اين پروژه از سوي مشاور ارائه نشده، پيمانکار انتخاب و عمليات اجرايي آغاز شد؟ اين تاکيدات و سوالاتي که در حال حاضر از شهردار پرسيده مي‌شود به اين دليل است که در ادامه براي اجراي پروژه پياده‌راه‌سازي اراک موارد فوق تکرار نشود.
وي با تاکيد بر اينکه براي اجراي پياده‌راه‌سازي در خيابان حصار قبل از هر چيزي بايد طرح آن آماده باشد، گفت: سال گذشته شهرداري اين خيابان را براي پياده‌راه ‌شدن بست، در آن زمان چون طرح مدوني نداشت شورا بر ادامه و اجراي پروژه اصرار نکرد و اگر در حال حاضر براي اين خيابان طرحي درست و کامل وجود ندارد نبايد به آن ورود شود.
نايب رئيس شوراي شهر اراک بيان کرد: مسلما نداشتن يک طرح مشخص سردرگمي پيمانکار را به دنبال خواهد داشت و مشاور طرح نيز بايد در خصوص اين وضعيت پاسخگو باشد، اما مسئله اينجاست که وقتي طرحي وجود ندارد نمي‌توان از مشاور هم سوال پرسيد.
وي تاکيد کرد: شهردار اراک به عنوان سکاندار شهر بايد به هر شکل که هست پروژه را به بهره‌برداري برساند، اينکه مشکلاتي با شرکت توزيع نيروي برق وجود دارد براي شورا پاسخ نمي‌شود و بايد مسائل را خودشان حل کنند و کامل نبودن طرح هم ديگر اشکال مهم اين پروژه است.
رحمتي اضافه کرد: حدود سه ماه پيش طرح مبلمان شهري از سوي سازمان سيما، منظر و فضاي سبز شهري شهرداري اراک براي مشاور ارسال شده است، اما متاسفانه هنوز اعلام نظر نکرده است، تمام اين موارد ايراد و اشکال است و بايد روند انتخاب چنين مشاورهايي را بدانيم تا براي پروژه‌ها با اينگونه چالش ها روبرو نشويم.
گفتني است، فاز اول پروژه پياده‌راه سازي در اراک از اواسط مردادماه 99 از خيابان اميرکبير آغاز شده و به گفته شهردار اراک، پس از اين خيابان، ضلع شمالي ميدان شهدا پياده‌راه‌ و سپس خيابان محسني، ميدان ارگ، خيابان حصار، خيابان مخابرات و کل ميدان شهدا تا ميدان هفت‌تير پياده راه مي‌شود.


آخرين خبر استان مرکزي در اينستاگرام :
https://instagram.com/markazi_today