logo

محدودیت‌های کرونایی گلوگاه امشب قرمز می‌شود

منبع
ايرنا
بروزرسانی
محدودیت‌های کرونایی گلوگاه امشب قرمز می‌شود

ايرنا/ فرماندار گلوگاه با ابراز تاسف از تبديل وضعيت نارنجي اين شهرستان به قرمز با وجود اجراي محدوديت‌هاي جامع کرونايي طي ۲ هفته گذشته، گفت: محدوديت‌هاي مربوط به مناطق قرمز از بامداد پنجشنبه در اين شهرستان اجرايي مي‌شود.

گلوگاه شرقي ترين شهرستان مازندران از ديروز سه شنبه در فهرست مناطق قرمز ستاد ملي کرونا کشور قرار گرفت: وضعيت اين شهرستان در زمان آغاز اعمال محدويت هاي جامع کرونايي نارنجي بود.
فريدون کلبادي نژاد عصر چهارشنبه افزود: مقررات سختگيرانه منع عبور و مرور که ويژه مناطق قرمز کرونايي است از بامداد پنجشنبه ( امشب) در ورودي هاي ششگانه شهر گلوگاه براي ترددهاي خودروهاي پلاک غيربومي اجرايي مي شود.
وي تاکيد کرد: منع تردد شبانه هم از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح هم با دقت بيشتري پيگيري خواهد شد.
فرماندار گلوگاه گفت : از امشب کمربندي غربي گلوگاه، عبور فرمانداري سابق، خيابان شهيد زاهدي به نواب، هشت تيکه، جاده شاه عباسي و پل توسکا در جنوب شهر گلوگاه با اجراي مقررات کنترلي دقيق بر روي خودروهاي پلاک غيربومي بسته مي شود و  از تردد اين خودروها و ورود به استان مازندران بشدت جلوگيري مي شود.
وي افزود: در حال حاضر عبور کارون و کمربندي شرقي براي تردد شهروندان بازگشايي شده است و ورودي هاي از سمنان و گلستان با قوت کنترل مي شود و هيچ راه برون رفت و فراري براي افراد خاطي وجود ندارد.
کلبادي نژاد گفت: دورهمي هاي خانوادگي و عدم رعايت فاصله اجتماعي و عدم استفاده از ماسک و سرپيچي از قوانين و توصيه هاي ماندن در خانه توسط برخي از شهروندان، در رسيدن به وضعيت قرمز کرونايي در گلوگاه  و بستري شدن حدود ۲۰ بيمار کرونايي در شهرستان در روزهاي گذشته اثرگذار بوده است و بايد با قدت بيشتري در اين راستا وارد عمل شويم و وضعيت شهرستان را بهبود بخشيم که نيازمند همراهي مردم در کاهش دورهمي ها هستيم.
وي افزود: همه محدوديت هاي کرونايي يک دوم شدن حضور کارکنان دولت و کاهش فعاليت صنوف و منع تردد زمان بندي شده ويژه شهرهاي قرمز در گلوگاه اجرايي مي شود و در برخورد با متخلفان محدوديت هاي کرونايي بدون اغماض و تعارف وارد عمل مي شويم.

دورهمي‌ها علت اصلي وضعيت قرمز

فرماندار گلوگاه همچنين با اعلام اين که تمامي مقررات و محدوديت‌هاي جامع کرونايي مربوط به مناطق نارنجي از اول آذر ماه در اين شهرستان به صورت کامل اجرايي شده بود ، گفت: متاسفانه رنگ قرمز کرونايي شهرستان به خاطر عدم رعايت شهروندان است.
وي افزود: دورهمي هاي خانوادگي مهم ترين علت تبديل وضعيت نارنجي به قرمز در گلوگاه است . متاسفانه همراهي خوبي از جانب شهروندان با اجراي اين طرح و کاهش دورهمي ها مشاهده نشده است.
او ادامه داد: دورهمي هاي خانوادگي در شهرستان همچنان برگزار مي شود در حالي که رسيدن به وضعيت نارنجي و زرد نيازمند همراهي مردم است.
فرماندار گلوگاه گفت: بدون همراهي مردم نمي توانيم براي مقابله با کرونا موفق شويم . متاسفانه علي رغم هشدارهاي لازم ارائه شده به مردم ، با اعلام روز سه شنبه ستاد ملي مقابله با کرونا گلوگاه به همراه ساري، آمل، نور ، بهشهر و محمودآباد در فهرست شهرهاي با وضعيت کرونايي قرمز قرار گرفته است.
وي افزود: گلوگاه شرقي ترين شهر مازندران و مبادي ورود استان هاي گلستان و سمنان است. در طول حدود ۲ هفته گذشته و از اول آذر ماه در وضعيت نارنجي قرار داشت. اجراي محدوديت هاي جامع و هوشمند ضدکرونايي با دقت مناسب در اين شهرستان اجرايي شد ، اما همراهي نکردن مردم در کاهش دورهمي ها و نشست هاي خانوادگي موجب تشديد اين وضعيت و رسيدن به وضعيت کرونايي قرمز شده است.
کلبادي نژاد گفت: انتظار مي رفت اجراي محدوديت هاي هوشمند وضعيت اين شهرستان را به زرد و حتي سفيد برساند که متاسفانه چنين نشد و رسيدن به وضعيت قرمز کرونايي در گلوگاه نگران کننده است.
وي با بيان اينکه مجموعه شهرستان با تمام توان براي مقابله با کرونا وارد ميدان شده است، افزود : چنانچه ترددهاي غير ضروري و دورهمي‌ها افزوده شود ، نه تنها وضعيت کرونايي بهبود نخواهد يافت بلکه شاهد از دست دادن افراد و عزيزان بيشتري به واسطه فراگيري اين ويروس خواهيم بود.
فرماندار گلوگاه همچنين نبود کنارگذر را يکي از نقايص اجراي کامل محدوديت هاي جامع کرونايي دانست ولي توضيح داد: با توجه اين که شهر گلوگاه داراي کمربندي نيست، در دوراني که در وضعيت نارنجي بوديم، بلوار اصلي شهر که نقش کمربندي را دارد؛ براي تردد باز بود، ولي سه نقطه ورودي به داخل شهر در کمربندي شرق و غربي و خيابان کارون بسته شد و هيچ خودروي غيربومي حق ورود به شهر را نداشت و ندارد و تنها مي توانند از بلوار براي خروج از شهر استفاده کنند.

وي گفت: در دو هفته گذشته با اجراي طرح محدوديت کرونايي ، تنها خودروهاي داراي پلاک بومي گلوگاه و بهشهر مي‌توانستند از مسيرهاي ورودي گلوگاه وارد مازندران شوند و خودورها با پلاک گلوگاه براي خروج به سمت گلستان و سمنان و خودروهايي که از مسير شهرستان بندرگز و گرگان در استان گلستان و شهرستان دامغان در استان سمنان قصد ورود به محدوده شهرستان گلوگاه را داشتند بايد داراي مجوز فرمانداري مي بودند. اين برنامه با قوت و دقت اجرايي شد.

آخرين خبر مازندران در اينستاگرام :
https://instagram.com/mazandaran_today