logo

سرقتی توام باخشونت و جریحه‌دار شدن احساسات مردم کرمانشاه

منبع
ايرنا
بروزرسانی
سرقتی توام باخشونت و جریحه‌دار شدن احساسات مردم کرمانشاه

ايرنا/ ويديويي از يک سرقت همراه با خشونت از روز گذشته در فضاي مجازي کرمانشاه منتشر شده که ۲ پسر جوان با زور و خشونتي فراوان اقدام به سرقت کيف دستي يک دختر جوان در يکي از محلات شهر کرمانشاه مي‌کنند که اين موضوع موجب جريحه‌دار شدن احساسات مردم شده است.

در اين ويديو که گويا از يکي از دوربين‌هاي مداربسته محله تصويربرداري شده، خانم جواني را در يکي از کوچه هاي محله فرهنگيان فاز يک کرمانشاه را نشان مي‌دهد که ۲ پسر جوان سوار بر يک خودرو پرايد سفيد جلو او را مي گيرند و با زور و خشونت هرچه تمام کيف دستي او را سرقت مي‌کنند و سپس با حمله به او چندين لگد به سر و پهلوي او مي‌زنند.
اين ۲ جوان بدون هرگونه ترس و اضطرابي در کمال خونسردي نه تنها کيف اين خانم جوان را مي‌قاپبند بلکه چندين ضربه محکم را با خشونت هرچه تمام به او وارد مي‌کنند و در کمال خونسردي سوار بر خودرو مي شوند و از محل مي‌روند.
نکته ديگر در اين ويديو سر رسيدن ۲ پسر جوان ديگر در همان اوايل زورگيري است که تنها نگاه مي‌کنند و عکس‌العملي از خود نشان نمي‌دهند که اين موضوع واکنش مردم را به دنبال داشته که چرا برخي افراد در برابر چنين اقداماتي بي‌تفاوت هستند.
براساس اعلام برخي از مسوولان شهر کرمانشاه براثر ضربات محکمي که به سر اين خانم وارد شده حال مساعدي ندارد.

اين ويديو در فضاي مجازي استان کرمانشاه بازتاب‌هاي فراواني داشته و مردم با نگراني در مورد امنيت از مسوولان خواسته‌اند که عاملان اين زورگيري را هرچه سريعتر شناسايي و آنان را به اشد مجازات برسانند.
نکته مهم در اين ويديو غافلگيري اين خانم جوان و عدم هرگونه واکنش از سوي او است. بسياري از مردم از اين موضوع ناراحتند که سارقان که اقدام به سرقت کيف او کردند چرا با خشونت او را مورد ضرب و شتم قرار دادند در حاليکه او واکنشي از خود نشان نداد و تسليم قدرت و زور آنها شده بود.
اگرچه پليس بلافاصله به اين موضوع واکنش نشان داد اما مردم کرمانشاه معتقدند نبايد اجازه قدرتنمايي به چنين افرادي داده شود و بايد به سرعت نسبت به دستگيري و مجازات اين افراد که متاسفانه در سطح شهر کرمانشاه هم کم نيستند اقدام گردد تا مايه عبرت ديگران شوند.
بلافاصله بعد از اين انتشار اين ويديو سرهنگ «محمدرضا آمويي»  معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان کرمانشاه از تحت تعقيب قرار گرفتن عاملان زورگيري و سرقت خشن از بانوي کرمانشاهي در شهرک فرهنگيان فاز يک اين شهر خبر داد و گفت: ۲ جوان با تهديد سلاح سرد ضمن ايجاد رعب و وحشت براي بانوي کرمانشاهي اقدام به ربودن اموال وي کرده و سپس با يک دستگاه خودرو متواري مي‌شوند که بلافاصله پس از وقوع اين اتفاق و اطلاع پليس، شناسايي و دستگيري ۲ فرد زورگير در دستور کار ماموران انتظامي قرار گرفت و نتيجه اقدامات در اسرع وقت به اطلاع عموم مردم خواهد رسيد.
معاون اجتماعي پليس کرمانشاه در ادامه با اشاره به حساسيت موضوع، از دستور سردار جاويدان فرمانده انتظامي استان براي دستگيري هرچه سريعتر زورگيران خشن خبر داد و گفت: همه اقدامات لازم براي شناسايي و دستگيري آنها در حال انجام است و امنيت مردم خط قرمز پليس است و هرکسي از اين خط قرمز عبور کند با واکنش سريع و قاطعانه پليس مواجه شده و به طور به سزاي عمل خود خواهد رسيد.
سرهنگ آمويي با تاکيد بر اينکه کرمانشاه جاي افراد شرور نيست و برخوردهاي لازم و برابر قانون با آنها به عمل خواهد آمد، گفت: بسياري از آن ها به اين نتيجه و باور نيز رسيده اند که دير يا زود در چنگال قانون گرفتار و نتيجه عمل مجرمانه خود را خواهند ديد.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان کرمانشاه همچنين از شهروندان و بخصوص بانوان خواست هنگام حضور در معابر عمومي و خيابان تا حد امکان از همراه اوردن وسايل با ارزش مانند طلا و جواهرات و يا پول نقد به مقدار زياد خودداري کنند.
به دنبال واکنش‌هاي فراوان به اين سرقت توام با خشونت؛ «شهرام کرمي»؛ دادستان عمومي و انقلاب کرمانشاه چهارشنبه شب با اشاره به انتشار فيلم زورگيري خشن در فضاي مجازي گفت: باتوحه به اينکه اين حادثه جريحه دارشدن احساسات مردم را بدنبال داشته و احساس ناامني بين مردم را گسترش مي‌دهد، در اين راستا به ضابطين دستگاه قضايي استان تاکيد کرديم نسبت به شناسايي و دستگيري عاملان اقدام کنند.
وي اظهار داشت: در اين حادثه اسفبار ۲ جوان بزهکار سد راه بانويي کرمانشاهي شده و ضمن تهديد با سلاح و ايجاد رعب و وحشت به ضرب و شتم و ربودن اموال او اقدام کردند.
وي متذکر شد: براساس آخرين گزارش ها، ضابطين دستگاه قضايي پيگيري هاي گسترده اي را به منظور شناسايي و دستگيري هرچه سريعتر اين بزهکاران در دستور کار قرار داده اند.  
کرمي با تاکيد براينکه اشد مجازات در انتظار اين سارقين خواهد بود، اعلام کرد: اجازه نمي دهيم در شهري که مردم ايران آن را با صفت پهلواني و جوانمردي مي شناسند، چنين اتفاقاتي رخ دهد و امنيت و آبروي مردمش اين گونه به خطر بيفتد.
دستگيري سارقان و برخورد با هنجارشکنان يکي از اولويت‌هاي پليس کرمانشاه است به طوريکه فرمانده انتظامي استان از کشف حدود ۳۶۰ فقره سرقت توسط کاراگاهان پليس آگاهي خبر داد و گفت: ۴۳ فقره از اين تعداد مربوط به سرقت خودرو و ۳۶ فقره نيز مربوط به سرقت منزل مي شود.

سردار «علي اکبر جاويدان» همچنين با اشاره به دستگيري ۲۰۵ سارق و سه مالخر و ۲۷ نفر از متهمان فراري، يادآوري کرد: با تلاش کاراگاهان ۲ فقره قتل نيز کشف و چهار فرد قاتل نيز دستگير شدند.
رييس پليس کرمانشاه همچنين با اشاره به اجراي طرح ظفر هفت در سطح استان، گفت: دستگيري ۸۵۰ مجرم و هنجارشکن و کشف ۱۶۷ قبضه سلاح جنگي و شکاري از جمله مهمترين نتايج اجراي اين طرح بود که با هدف ارتقاي امنيت اجتماعي در استان برگزار شد.
مردم کرمانشاه اکنون در انتظار خبر دستگيري عاملان اين سرقت و مجازات اين افراد و اعلام عمومي آنها هستند و معتقدند بايد پليس و دستگاه هاي مرتبط با اقتدار هرچه تمام در راستاي تامين امنيت شهروندان اجازه جولان را به ارازل و اوباش در سطح استان ندهند و اين گونه افراد را به اشد مجازات محکوم نمايند.

 
 
  
  

آخرين خبر کرمانشاه در اينستاگرام :
https://www.instagram.com/kermanshah.today