برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

برنامه تشییع شهدای گمنام در یزد تشریح شد

منبع
مهر
بروزرسانی
برنامه تشییع شهدای گمنام در یزد تشریح شد

مهر/ مديرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان يزد با اشاره به ورود بقاياي پيکر مطهر چهار شهيد گمنام در يزد، برنامه‌هاي تشييع و خاکسپاري را اعلام کرد.

سرهنگ منصور زارع، مديرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان يزد با اشاره به فرا رسيدن سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: به همين مناسبت پيکر ۴ شهيد گمنام دوران دفاع مقدس وارد يزد و در سه نقطه، خاکسپاري مي شود.
وي با اشاره به اينکه به دليل شيوع کرونا، مراسم تشييع به صورت عمومي برگزار نمي‌شود، افزود: پيکر مطهر اين چهار شهيد در روز شنبه، ۲۷ دي‌ماه وارد يزد مي‌شود و در فرودگاه شهيدصدوقي مورد استقبال جمعي از مسئولان و خادمان شهدا قرار مي گيرد.
زارع ادامه داد: اين چهار شهيد در سه نقطه يادماني به خاک سپرده مي شوند که اين مکان‌ها شامل مرکز صدا و سيماي يزد، دانشگاه علم و هنر و مجتمع مسکن مهر بافق است.
مديرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان يزد عنوان کرد: پيکر يک شهيد ۲۲ ساله که در عمليات والفجر ۴ در پنجوين عراق به شهادت رسيده در مرکز صدا و سيماي يزد دفن مي شود.
وي بيان کرد: پيکر يک شهيد ۱۹ ساله که در عمليات محرم در منطقه عملياتي شرهاني به شهادت رسيده نيز در دانشگاه علم و هنر در بلوار شهداي گمنام دفن خواهد شد.
زارع ادامه داد: پيکر مطهر دو شهيد، يک شهيد ۲۰ ساله که در عمليات محرم و ديگري شهيد ۱۸ ساله مربوط به تک دشمن در شلمچه، در مجتمع فرهنگي امام حسن مجتبي(ع) در سايت مسکن مهر بافق دفن خواهد شد.
وي تاکيد کرد: با توجه به شرايط کرونا، در تمام مراحل استقبال، مراسم وداع، تشييع و خاکسپاري که البته هيچ‌يک به شکل عمومي برگزار نمي‌شود، شيوه نامه هاي بهداشتي رعايت خواهد شد.
زارع يادآور شد: مراسم استقبال از پييکر شهدا در ساعت ۱۱ روز شنبه، ۲۷ دي‌ماه در فرودگاه شهيد صدوقي با حضور خادمان شهدا برگزار مي شود و از فرودگاه تا ميدان شهدا، کاروان خودرويي و موتوري، شهدا را تا يادمان هشت شهيد گمنام در ميدان اميرچقماق مشايعت خواهد.
مديرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي مقدس استان يزد عنوان کرد: در فضاي باز ميدان اميرچقماق بر پيکر اين چهار شهيد نماز گزارده مي‌شود و سپس پيکر دو شهيد به سمت شهرستان بافق، يک شهيد به حسينيه ثارالله و يک شهيد نيز به حوزه علميه کاظميه اعزام مي شود.
زارع اظهار داشت: مراسم تشييع هر چهار شهيد روز يکشنبه، مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) به صورت خودرويي برگزار مي شود.


 

آخرين خبر يزد در اينستاگرام :
https://instagram.com/yazd_today