برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کولاک، تردد در گردنه‌های مهاباد را کُند کرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
کولاک، تردد در گردنه‌های مهاباد را کُند کرد

ايرنا/ رييس اداره راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي مهاباد گفت: بر اثر بارش برف و کولاک شديد، تردد در گردنه‌هاي اين شهرستان کُند و تنها با زنجيرچرخ امکان‌پذير است.

محسن خادمي، رييس اداره راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي مهاباد ابراز کرد: هم‌اکنون کولاک شديد در گردنه‌هاي اين شهرستان گزارش شده و رانندگان بايد حتما"زنجير چرخ به همراه داشته باشند و در صورت امکان از مسيرهاي جايگزين استفاده کنند.
وي اضافه کرد: هم اکنون در گردنه "قره‌بلاغ" در محور مهاباد- بوکان به طول ۲۰ کيلومتر کولاک شديد گزارش شده و سطح جاده لغزنده است و رانندگان در صورت امکان از مسير جايگرين مهاباد- مياندوآب- بوکان استفاده کنند.
رييس اداره راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي مهاباد افزود: عوامل راهداري تاکنون به سرنشينان ۱۲ دستگاه خودرو سواري گرفتار در برف و کولاک اين محور کمک کرده اند.
خادمي گفت: در دو گردنه "جواله‌ره‌شان" و "زمزيران" در جاده مهاباد- سردشت نيز کولاک شديد باعث لغزندگي جاده شده و عوامل راهداري تاکنون به ۱۵ دستگاه تريلي و ۹ دستگاه خودرو سواري گرفتار در برف و کولاک کمک‌رساني کرده‌اند.
وي افزود: در گردنه "پسوه" در مسير مهاباد- پيرانشهر نيز به دليل کولاک شديد جاده لغزنده بوده و رانندگان در صورت امکان از مسير مهاباد- نقده- پيرانشهر استفاده کنند و در صورت تردد در اين مسير زنجيرچرخ به همراه داشته باشند.
وي گفت: رانندگان بايد با توجه به کاهش ديد افقي و کاهش دما در محورهاي مواصلاتي اين شهرستان به‌ويژه در گردنه‌ها، از تردد غيرضروري خودداري کرده و قبل از سفر نسبت به بررسي عملکرد مناسب سيستم روشنايي، بخاري و سيستم ترمز خودرو خود اطمينان حاصل کنند.
خادمي افزود: امسال براي تسريع در عمليات راهداري و برف‌روبي در اين شهرستان علاوه بر راهدارخانه مرکزي، راهدارخانه "کيتکه"(گردنه جواله‌ره‌شان) و "کله‌گاوي"(گردنه زمزيران) در مسير مهاباد- سردشت، "قره‌بلاغ"(مسير مهاباد- بوکان) و سه راهداري سيار در سه راه "دارلک" و گردنه‌هاي "آفان" و "شيخان" اين شهرستان نيز فعال است.

آخرين خبر آذربايجان غربي در اينستاگرام :
https://instagram.com/wazerbaijan_today