برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

زرآباد کنارک گرمترین شهر کشور در شبانه روز گذشته شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
زرآباد کنارک گرمترین شهر کشور در شبانه روز گذشته شد

ايرنا/ مديرکل هواشناسي سيستان و بلوچستان گفت: دماي زرآباد در جنوب اين استان در شبانه روز گذشته به ۳۰.۳ درجه سلسيوس رسيد و گرمترين شهر کشور شد.

محمود ديانتي، مديرکل هواشناسي سيستان و بلوچستان ابراز کرد: در حالي هفته گذشته دماي هوا در زرآباد تا ۶.۶ درجه سلسيوس کاهش يافت و سرماي کم سابقه خسارت گسترده‌اي به باغات موز اين شهر بندري وارد کرد که هم‌اينک دماي اين شهر به بالاترين مقدار از زمان شروع زمستان رسيد و گرمترين شهر کشور شد.
وي افزود: پس از زرآباد، شهرهاي قصرقند و راسک با دماي ۲۹.۳ درجه سلسيوس به صورت مشترک دومين شهرهاي گرم کشور در شبانه روز گذشته شدند. 
معاون فني و شبکه ايستگاه‌هاي هواشناسي سيستان و بلوچستان ادامه داد: افزايش دما در روزهاي اخير فقط به نواحي ساحلي و جنوبي استان محدود نشده، بلکه زاهدان نيز در شبانه روز گذشته با افزايش دما مواجه بوده به طوري‌که بيشينه دماي اين شهر به ۲۳.۸ درجه سلسيوس رسيد و چهارمين مرکز استان گرم کشور شد.
وي تصريح کرد: بر اساس آخرين خروجي نقشه‌هاي پيش‌يابي و مدل‌هاي جوي انتظار مي‌رود گرماي هوا در نيمه جنوبي و سواحل استان تا اواخر هفته ادامه داشته باشد؛ اما از روز جمعه به تدريج روند کاهش دما در اين منطقه انتظار مي‌رود.

آخرين خبر سيستان و بلوچستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/zahedan_today