برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اعلام آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی مهاباد

منبع
بروزرسانی
اعلام آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی مهاباد

هاژه/ رييس اداره راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي مهاباد آخرين وضعيت محورهاي مواصلاتي شهرستان را تشريح کرد.

محسن خادمي، رييس اداره راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي مهاباد اظهار کرد: به دليل کولاک شديد، تردد در گردنه‌هاي برف گير اين شهرستان تنها با زنجير چرخ ممکن است.
وي افزود: با توجه به برودت هوا و کولاک شديد در گردنه‌هاي "قره بلاغ" و "پسوه" تردد خودرو‌ها بايد تنها با زنجيرچرخ صورت گيرد.
خادمي تصريح کرد: هم اکنون در گردنه "قره‌بلاغ" در محور مهاباد- بوکان به طول ۲۰ کيلومتر کولاک شديد گزارش شده و سطح جاده لغزنده است و رانندگان در صورت امکان از مسير جايگرين مهاباد- مياندوآب- بوکان استفاده کنند.
رييس اداره راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي مهاباد اضافه کرد: در گردنه "پسوه" در مسير مهاباد- پيرانشهر نيز به دليل کولاک شديد جاده لغزنده بوده و رانندگان در صورت امکان از مسير مهاباد- نقده- پيرانشهر استفاده کنند و در صورت تردد در اين مسير زنجيرچرخ به همراه داشته باشند.
رييس اداره راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي مهاباد از کمک رساني به 25 خودروي گرفتار در برف در جاده‌هاي مهاباد خبر داد و گفت: شب گذشته بارش برف و کولاک شديد در گردنه‌هاي اين شهرستان تردد خودرو‌ها را با مشکل مواجه کرد که عوامل راهداري با حضور به موقع خود توانستند ۲۵ دستگاه خودرو سبک و سنگين را نجات دهند.
وي افزود: در دو گردنه "جواله‌ره‌شان" و "زمزيران" در جاده مهاباد- سردشت نيز کولاک شديد باعث لغزندگي جاده شده و عوامل راهداري تاکنون به پنج دستگاه تريلي و هفت دستگاه خودرو سواري گرفتار در برف و کولاک کمک‌رساني کرده‌اند.
خادمي از کاهش ديد افقي در محورهاي مواصلاتي شهرستان خبر داد و گفت: تردد در گردنه‌هاي اين شهرستان به دليل وجود مه غليظ و کولاک شديد بدون مه شکن ممکن نيست و ديد افقي به کمتر از ۱۰ متر کاهش يافته است.
رييس اداره راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي مهاباد اضافه کرد: وجود کولاک شديد باعث ايجاد بلور‌هاي يخي در کف جاده‌ها شده که قابليت نمک پاشي و يخ زدايي را ندارد و به همين خاطر رانندگان بايد با روشن کردن چراغ مه مشکن و با احتياط کامل تردد کنند.
وي در ادامه اظهار کرد: هم اکنون در گردنه "قره‌بلاغ" در محور مهاباد- بوکان به طول ۲۰ کيلومتر، گردنه "پسوه" در مسير مهاباد- پيرانشهر به طول ۱۷ کيلومتر، گردنه "کيتکه" به طول ۱۰ کيلومتر و گردنه "زمزيران" به طول ۲۵ کيلومتر کولاک شديد گزارش شده و سطح جاده لغزنده است و رانندگان در صورت امکان از مسير جايگرين استفاده کنند.
خادمي در پايان توصيه کرد: رانندگان بايد با توجه به کاهش ديد افقي و کاهش دما در محور‌هاي مواصلاتي به‌ويژه در گردنه‌ها، از تردد غيرضروري خودداري کرده و قبل از سفر نسبت به بررسي عملکرد مناسب سيستم روشنايي، بخاري و سيستم ترمز خودرو خود اطمينان حاصل کنند.

آخرين خبر آذربايجان غربي در اينستاگرام :
https://instagram.com/wazerbaijan_today