logo

کاهش ۱۱ برابری مرگ‌ومیرهای کرونایی در زنجان

منبع
ايرنا
بروزرسانی
کاهش ۱۱ برابری مرگ‌ومیرهای کرونایی در زنجان

ايرنا/ معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي استان زنجان، بيشترين ميزان مرگ و ميرهاي کرونايي استان را مربوط به سالمندان دانست و گفت: ميزان مرگ و ميرهاي کرونايي نسبت به پيک بيماري ۱۱ برابر کاهش يافته است.

محمدرضا صائيني، معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي استان زنجان اظهار کرد: پيک سوم بيماري در اواخر آبان و اوايل آذر به وقوع پيوست در زمان حاضر وضعيت مرگ و ميرهاي استان نسبت به زمان پيک کاهش يافته که اين علامت بسيار خوبي است.
وي با بيان اينکه کسب اين شاخص مهم با اجراي طرح شهيد قاسم سليماني، ساماندهي سالمندان تحقق يافته است، اضافه کرد: اقداماتي نظير قرنطينه معکوس، بيماريابي هوشمند در کاهش ميزان مرگ و ميرهاي کرونايي ها بسيار تاثيرگذار بوده که اميدواريم همين همکاري هاي بين بخشي و آموزش مستمر رسانه هاي جمعي در پيشبرد اهداف ترسيم شده همچنان تداوم يابد.
اين مسوول ادامه داد: طبق اعلام ستاد ملي کروناي کشور، وضعيت رنگ‌بندي کرونايي شهرها تغيير يافته و به تازگي نيز رنگ آبي هم به رنگ‌بندي اضافه شده و براين اساس، رده‌بندي شغلي و فعاليت اصناف مختلف تغيير کرده است.
وي اظهار داشت: مقرر شده است که اين تغييرات به تمام استان‌ها، از طريق ستاد ملي کرونا اعلام شود و به طور طبيعي در رنگ‌بندي جديد، تغييراتي صورت گرفته است که رسته‌هاي شغلي مختلف مي‌توانند بر اين اساس فعاليت خود را داشته باشند.
رئيس مرکز بهداشت استان زنجان ادامه داد: محدوديت تردد در داخل شهرها نيز همچنان از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد برقرار است، اما  تردد بين شهري از مناطق زرد به زرد منعي ندارد و در خصوص تردد مناطق نارنجي و قرمز به داخل شهر زنجان و بالعکس هم محدوديت وجود دارد.
  
 
 

آخرين خبر زنجان در اينستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today