برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

وزش باد در خراسان جنوبی شدت می‌گیرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
وزش باد در خراسان جنوبی شدت می‌گیرد

ايرنا/ کارشناس اداره کل هواشناسي خراسان جنوبي گفت: وزش باد که از صبح امروز(پنجشنبه) در منطقه شروع شد، در برخي نقاط خيلي شديد همراه با خيزش گرد و خاک و کاهش ديد افقي خواهد بود.

فاطمه زارعي، کارشناس اداره کل هواشناسي خراسان جنوبي افزود: مطابق با الگوي نقشه‌هاي پيش‌يابي هواشناختي و تصاوير ماهواره‌اي، از امروز با تقويت اختلاف فشار سطح زمين در منطقه، وزش باد شديد و در برخي نقاط خيلي شديد سبب خيزش گرد و خاک، کاهش ديد افقي و کاهش کيفيت هوا مي‌شود.
وي گفت: همچنين از صبح فردا (جمعه) تا شنبه با ريزش هواي سرد دماي هوا به طور قابل ملاحظه‌اي در استان کاهش مي‌يابد.
کارشناس اداره کل هواشناسي خراسان جنوبي اظهار داشت: کاهش دما در اين مدت بين ۱۰ تا ۱۵ درجه سلسيوس در نقاط مختلف استان متغير خواهد بود.
وي افزود: از بعد ظهر امروز تا عصر جمعه نيز در شمال و شمال شرق استان بارش پراکنده برف و باران دور از انتظار نيست.

زارعي با بيان اينکه در ۲۴ ساعت گذشته دماي مرکز استان (بيرجند) به پنج و ۱۹ درجه سانتيگراد رسيد گفت: در اين مدت سربيشه با دماي منفي يک و دهسلم نهبندان با ۲۵ درجه سلسيوس به ترتيب خنک‌ترين و گرم‌ترين نقاط استان بودند.
اداره کل هواشناسي خراسان جنوبي روز دوشنبه ۲۹ دي ماه درباره نفوذ توده هواي ناپايدار، وزش باد و کاهش شديد دما در اين استان هشدار سطح نارنجي (آمادگي) صادر کرد.
مديرکل مديريت بحران استانداري خراسان جنوبي هم گفت: احتمال بروز خسارات ناشي از وزش باد شديد و کاهش دما در روزهاي آتي وجود دارد که در اين زمينه اخطاريه لازم صادر و به فرمانداران سراسر استان اطلاع‌رساني شده است.
سيد ابوالحسن ميرجليلي بيان کرد: براساس اعلام هواشناسي وقوع توفان و گرد و خاک در روز پنجشنبه هفته جاري پيش بيني مي‌شود که سقوط درختان و تابلوها و خسارت به زيربخش‌هاي کشاورزي مثل گلخانه و مرغداري‌ها از مخاطرات اين وضعيت خواهد بود.

 
 
  
  

آخرين خبر خراسان جنوبي در اينستاگرام :
https://instagram.com/skhorasan_today