برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

روند شیوع کرونا در نوشهر افزایشی است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
روند شیوع کرونا در نوشهر افزایشی است

ايرنا/ مدير شبکه بهداشت و درمان نوشهر گفت: روند افزايشي شيوع کرونا که از دو هفته پيش در اين شهرستان آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد.

سيدرحيم سيدپور، مدير شبکه بهداشت و درمان نوشهر ابراز کرد: بر اساس پايش هاي انجام شده بيشتر بيماراني که در اين مدت بستري شدند به خاطر تردد در مناطق شلوغ و پرخطر يا شرکت در اجتماعات و دورهمي ها، نزدن ماسک و رعايت نکردن فاصله گذاري فيزيکي به بيماري کوويد ۱۹ مبتلا شدند.
وي با ابراز نگراني از تند بودن روند شيوع کرونا در روستاهاي شهرستان، ابراز کرد: تعداد زياد از روستايياني که داراي علائم بيماري کوويد ۱۹ هستند هم اکنون در منازلشان در قرنطينه قرار دارند.
مدير شبکه بهداشت و درمان نوشهر آمار بيماران جديد بستري طي اين مدت در مراکز درماني شهرستان را ۱۶ نفر اعلام کرد و افزود: ۶ نفر از اين تعداد در بخش مراقبت هاي ويژه بستري هستند که حال دو نفرشان به خاطر داشتن بيماري هاي زمينه اي و کهولت سن وخيم است.
وي با بيان اين نکته که آمار بيماران بستري در مراکز درماني شهرستان نسبت به دو هفته پيش کاهش يافت، توضيح داد: کاهش بيماران بستري به معناي کند شدن شيوع ويروس کرونا نيست چون بيشتر بيماران داراي علائم اوليه بيماري ابتدا در قرنطينه خانگي قرار مي گيرند.
سيدپور تاکيد کرد: شهروندان به هيچ وجه نبايد کاهش تعداد بستري بيماران در بيمارستان را به معناي کاهش روند ابتلا به کوويد ۱۹ بدانند و همچنان بايد حساسيت خود را درباره خطرناک بودن ابتلا به اين بيماري حفظ کنند، چراکه با هر سهل انگاري و عدم رعايت مراقبت هاي بهداشتي احتمال شعله ور شدن اين بيماري در جامعه وجود دارد.

آخرين خبر مازندران در اينستاگرام :
https://instagram.com/mazandaran_today