logo

آخرین وضعیت ۵ مفقودی ریزش بهمن در مرز ایران و ترکیه

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
آخرین وضعیت ۵ مفقودی ریزش بهمن در مرز ایران و ترکیه

خبرآنلاين/ روابط عمومي فرمانداري اروميه در اطلاعيه‌اي از بي نتيجه بودن جستجوي ۵ مفقودي حادثه ريزش بهمن در مرز ايران و ترکيه خبرداد.

روابط‌عمومي فرمانداري اروميه در اطلاعيه‌اي اعلام کرد:
پيرو اخبار منتشره در رسانه‌ها درخصوص مفقود شدن ۵ نفر از اهالي روستاي کوران در مرز مشترک با کشور ترکيه و اظهاراتي مبني بر ريزش بهمن که در خارج از حوزه استحفاظي خاک جمهوري اسلامي ايران و در عمق يک کيلومتري خاک ترکيه اتفاق افتاده است؛ بلافاصله از طريق مبادي مربوطه مرزي ايران با طرح موضوع با نيروهاي مرزي ترکيه، درخواست بررسي و اقدام عاجل براي جستجوي مفقودين به عمل آمده و اکيپ هايي از نيروهاي مرزي ترکيه به محل حادثه اعزام و پس از ساعت‌ها جستجو متاسفانه هيچ گونه آثار و علائمي از مفقودين يافت نشد.
همچنين طي هماهنگي‌هاي لازم توسط دستگاه‌هاي متولي، نمايندگان خانواده هاي مفقودين براي اقدام لازم در خاک ترکيه حضور يافتند.
نيروهاي امدادي هلال احمر جمهوري اسلامي ايران نيز از همان آغاز آماده اعزام به محل حادثه بوده و پيگيري‌هاي رسمي جهت اتخاذ تدابير لازم براي جستجو، يافتن و استرداد مفقودين احتمالي به عمل آمده و کماکان رايزني هاي ديپلماتيک براي جستجوي موثر اتباع ايراني در ترکيه در حال انجام است.
گفتني است، هفته گذشته/۲۹ دي‌ماه/ سقوط بهمن در منطقه کوهستاني صوماي برادوست شهرستان اروميه که در مرز بين ايران و ترکيه قرار دارد، موجب مفقود شدن پنج شهروند مرزنشين شد.

آخرين خبر آذربايجان غربي در اينستاگرام :
https://instagram.com/wazerbaijan_today