برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ورود گردشگر و خودروهای غیربومی تا پایان اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ به هرمزگان ممنوع شد

منبع
فارس
بروزرسانی
ورود گردشگر و خودروهای غیربومی تا پایان اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ به هرمزگان ممنوع شد

فارس/ استاندار هرمزگان گفت: محدوديت شديد تردد براي جلوگيري از مسافرت‌هاي غيرضروري و ممانعت از ورود گردشگر و خودروهاي غيربومي به هرمزگان از اين هفته تا پايان ارديبهشت‌ماه سال آينده اعمال مي‌شود.

فريدون همتي، استاندار هرمزگان با بيان اينکه تا پايان ارديبهشت‌ماه سال آينده تردد خودروهاي غير بومي در هرمزگان محدود و ورودي هر شهرستان به شدت کنترل خواهد شد، عنوان کرد: محدوديت شديد تردد براي جلوگيري از مسافرت هاي غيرضروري و ورود گردشگر به هرمزگان در راستاي پيشگيري از بيماري کرونا از اين هفته آغاز و تا پايان ارديبهشت ماه سال آينده، ورودي هاي استان به شدت کنترل خواهد شد.
وي ادامه داد: صداوسيما و رسانه‌ها نسبت به بازدارندگي از ورود مسافران و گردشگران و اقناع سازي افکار عمومي جهت جلوگيري از ورود آنها، با توليد محتوا اقدام کنند.
استاندار هرمزگان افزود: آموزش مستمر پيشگيري از بيماري کرونا محور اصلي کار شوراي اطلاع رساني استان، دانشگاه علوم پزشکي و رسانه‌ها به خصوص صداوسيما باشد و اطلاع رساني کافي در خصوص بسته بودن ورودي هاي هرمزگان بر روي مسافران غيرضروري در سطح کشور صورت گيرد.
همتي تصريح کرد: حمل و نقل ريلي، هوايي، دريايي و زميني در هرمزگان براي جلوگيري از ورود مسافران غيرضروري شديدا کنترل خواهد شد و فرمانداران در شهرستان‌ها بايد نظارت لازم را در اين خصوص انجام دهند.
وي با بيان اينکه دانشگاه علوم پزشکي و ستاد استاني مديريت بيماري کرونا در کميته‌اي چگونگي وضعيت تردد و کنترل مسافران را بررسي کنند، گفت: سفر ضروري به استان هرمزگان نيز مشروط به ارائه گواهي تست منفي از مراکز معتبر و مورد تاييد وزارت بهداشت است.
استاندار هرمزگان با تاکيد بر اينکه تجمعات در هرمزگان بدون هماهنگي و کسب مجوز از دانشگاه علوم پزشکي ممنوع است، خاطرنشان کرد: ورود خودرو به ساحل، نصب چادر در پارک‌ها و سواحل هرمزگان و رفت و آمد به روستاها جهت تفريح ممنوع است.
همتي با تاکيد بر ضرورت تداوم رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي و فاصله‌گذاري، بيان داشت: در هر مکاني که خدماتي ارائه مي‌شود، مسؤولان آن مجموعه مؤظف به نظارت و رعايت فاصله‌گذاري هستند.
وي اضافه کرد: بيماريابي به هنگام و شناسايي اطرافيان بيمار و قرنطينه آنها، به طور جدي مورد توجه دانشگاه علوم پزشکي هرمزگان باشد.
استاندار هرمزگان بيان کرد: همچنين صنايع و بنگاه‌هاي اقتصادي فعال در هرمزگان مؤظف به خريد ماسک و تجهيزات بهداشتي مورد نياز خود از واحدهاي توليدي داخل هرمزگان و حمايت از توليدکنندگان استان هستند.
همتي با بيان اينکه استان هرمزگان در وضعيت آبي شيوع کرونا قرار دارد، يادآور شد: اما با توجه به گزارش وزارت بهداشت مبني بر احتمال خيز جديد بيماري کرونا در هرمزگان، از مردم شريف هرمزگان مي‌خواهيم تا به طور جدي همکاري و همراهي لازم براي رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي به ويژه استفاده از ماسک و فاصله گذاري را داشته باشند تا از شيوع بيشتر اين بيماري جلوگيري شود.
وي افزود: مادران باردار شاغل و کارکنان داراي بيماري زمينه‌اي مي توانند با اجازه مدير دستگاه و اداره، به صورت دورکاري فعاليت خود را انجام دهند.

آخرين خبر هرمزگان در اينستاگرام :
https://instagram.com/hormozgan.today