برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

فوتبالیست بوشهری بهترین بازیکن جوان آسیا شد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
فوتبالیست بوشهری بهترین بازیکن جوان آسیا شد

باشگاه خبرنگاران/ مهدي قائدي مهاجم بوشهري تيم فوتبال استقلال تهران، به عنوان بهترين بازيکن جوان سال ۲۰۲۰ آسيا معرفي شد.

چندي پيش سايت رسمي کنفدراسيون فوتبال آسيا در يک نظرسنجي دست به انتخاب بهترين بازيکن جوان زير ۲۳ سال آسيا زد.
قرار بر اين بود که اين جايزه به يکي از بازيکنان مرد آسيايي(۲۳ ساله يا متولدين قبل از ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰) براي عملکرد آن‌ها در تيم‌هاي ملي و باشگاهي در رده‌هاي جوانان و بزرگسالان در سال تقويمي ۲۰۲۰ داده شود.
آن‌ها براي اين انتخاب، از نظر کاربران و کارشناسان خود بهره بردند و در نهايت بازيکن بوشهري تيم استقلال عنوان بهترين بازيکن جوان آسيا در سال ۲۰۲۰ را تصاحب کرد.
در اين انتخابات، ۶۰ درصد امتياز به آراء هواداران اختصاص داده شد و ۴۰ درصد باقي‌مانده نيز به نظر متخصصاني که در اين نظرسنجي مشارکت کردند.
در نظرسنجي صورت گرفته، مهدي قائدي با غلبه بر مهدي عبدي مهاجم پرسپوليس با کسب ۲۴ درصد آراء به عنوان بهترين بازيکن جوان سال قاره کهن انتخاب شد. عبدي با کسب ۲۱ درصد آراء در رده دوم ايستاد. با ارزش‌ترين بازيکن مسابقات قهرماني زير ۲۳ سال آسيا يعني وون دو جائه از کره جنوبي هم در رده سوم قرار گرفت.
مهدي قائدي در ۱۴ آذر ۷۷ در بوشهر به دنيا آمده است و اکنون ۲۲ سال دارد. او فوتبال خود را از تيم‌هاي پايه باشگاه ايرانجوان بوشهر آغاز کرد و در نخستين فصل بازي خود با ۱۰ گل براي تيمش عنوان پديده ليگ يک را کسب کرد.
بعضي‌ها او را با توجه به جثه کوچکش باشوي فوتبال ايران مي‌نامند و برخي هم به او نيمار ايراني مي‌گويند.
سايت کنفدراسيون آسيا درباره قائدي نوشت که او يک مهاجم خلاق است و در ماه دسامبر ۲۲ ساله شد، يک سال عالي را براي تيم استقلال تجربه کرد و با سه گل در پنج مسابقه در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا، توجه و نگاه‌ها را در سراسر قاره به سمت خودش جلب کرد.
او همچنين در فينال رقابت‌هاي جام حذفي ايران که با شکست استقلال مقابل تراکتور همراه بود، موفق به گلزني شد و به عنوان بهترين پاسور رقاب‌هاي ليگ برتر ايران را نيز به خودش اختصاص داد و با استقلال به عنوان نائب قهرماني ليگ رسيد.
قايدي پس از حضور در مسابقات قهرماني زير ۲۳ سال آسيا که ژانويه ۲۰۲۰ در تايلند برگزار شد، در ماه اکتبر اولين بازي خود براي تيم ملي بزرگسالان ايران را در مقابل ازبکستان انجام داد و در اولين حضور خود مقابل بوسني و هرزگوين اولين گل خود را براي تيم ملي ايران به ثمر رساند.

آخرين خبر بوشهر در اينستاگرام :
https://instagram.com/bushehr_akhbar