logo

نوجوانان حادثه‌دیده در مدرسه کانکسی دانش‌آموز نبودند

منبع
تسنيم
بروزرسانی
نوجوانان حادثه‌دیده در مدرسه کانکسی دانش‌آموز نبودند

تسنيم/ در حادثه آتش سوزي مدرسه کانکسي سردشت دزفول، علاوه بر سه معلم سه نوجوان هم دچار سوختگي شدند که درباره وضعيت آنها ابهاماتي مطرح است.

دوشنبه 29 دي حدود ساعت 22 بر اثر اصابت صاعقه به مدرسه کانکسي روستاي کنگرستان از توابع دزفول سه معلم و سه نوجوان از اهالي روستا دچار سوختگي شدند.
وضعيت معلمان در اين حادثه مشخص شده است، حسين رضايي ميرقائد معلم حق‌التدريس با 95 درصد سوختگي هم‌اکنون در بيمارستان امام کاظم اصفهان بستري است.
دو معلم ديگر با 57 درصد سوختگي و کمتر از 50 درصد در بيمارستان آيت الله طالقاني اهواز بستري هستند.
آنگونه که گفته شده اين دو معلم هم حق‌التدريس هستند.
در اين ماجرا، سه نوجوان 14، 16 و 17 ساله که براي کمک به خاموش کردن آتش آمده بودند دچار سوختگي شدند، دو نفر با سوختگي 84 و 36 درصد در اهواز بستري هستند و وضعيت سوختگي نفر سوم مشخص نيست.
مورد ديگري که در اين حادثه محل ابهام بود، اين است که آيا اين سه نوجوان، دانش آموز هستند يا خير و تامين هزينه‌هاي درمان آنها چگونه خواهد بود؟
بابک نوري زاده، مدير روابط عمومي آموزش و پرورش استان خوزستان با تاکيد بر اينکه اين سه نوجوان، دانش آموز نيستند و ترک تحصيل کردند، گفت: رئيس بيمارستان طالقاني اهواز با توجه به سن اين افراد، در مصاحبه‌ها اشاره کرده است که آنها دانش آموز هستند‌، در حاليکه وضعيت پرونده تحصيلي اين افراد در اختيار آموزش و پرورش است.
وي افزود: اين نوجوانان با نام‌هاي امين الياسي، نيما همتي و يونس مرادي ترک تحصيل کرده و ديگر دانش آموز نيستند، يک نفر از آنها دو سال گذشته و دو نفر ديگر چند سال قبل ترک تحصيل کردند.
نوري زاده در پاسخ به اين پرسش که تامين هزينه‌هاي درمان اين سه نفر که براي کمک به خاموش کردن آتش مدرسه آمده بودند، چگونه خواهد بود؟ بيان کرد: بنا به نوع دوستي و در قالب کمک هزينه بخشي از هزينه‌هاي بيمارستان را تامين خواهيم کرد و تا کنون دو ميليون تومان براي هر نفر پرداخت شده است.
وي در پايان گفت: کانکسي که آتش گرفت، محل اسکان معلم بوده است و دو معلم ديگر شب حادثه مهمان او بودند، همچنين کانکس ديگري به عنوان کلاس درس روستا است که مقطع ابتدايي را پوشش مي‌دهد.


آخرين خبر خوزستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan_today