برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

خیز جدید کرونا در بوشهر؛ سوغات مسافران زمستانی

منبع
خبرگزاري خليج فارس
بروزرسانی
خیز جدید کرونا در بوشهر؛ سوغات مسافران زمستانی

خبرگزاري خليج فارس/ استان بوشهر اگرچه اين روزها از نظر وضعيت کرونايي در شرايط غالبا آبي يا کم خطر قرار گرفته، اما افزايش حضور مسافران ساير نقاط کشور در استان، خطر پيک جديد اين بيماري را بيشتر کرده است.

هنوز از آمار بالاي مرگ و مير و بستري ها در موج قبلي کرونا در استان و همچنين خستگي ناشي از محدوديت ها نگذشته که هشدارها درباره خيز جديد بيماري در حوالي بهمن تا اسفند مطرح شده، موضوعي که به دليل بي توجهي به دستورالعمل هاي بهداشتي و بازگشت سفر و ترددها به حالت قبل است.
در اين فصل از سال که زمستان جنوب کشور شرايط بهاري دارد، شاهد افزايش سفرهاي غيرضروري از نقاط مختلف کشور هستيم و افزايش چادرهاي مسافران در سواحل تا شلوغي پاساژهاي خريد يکي از نشانه هاي آن مي باشد.
نتيجه چنين سفرهاي سرخوشانه را بايد در هفته‌هاي آينده و انتشار خبرهاي ناخوشي از کرونا ديد؛ مشابه شرايط قرمزي که بر استان هاي شمال کشور حاکم گرديده است.

خيز آرام کرونا در بوشهر
 
«سعيد کشميري»، رئيس دانشگاه علوم پزشکي بوشهر اظهار داشت: ما در انتهاي آبان ماه همزمان با اعمال محدوديت‌ها، شروع روند نزولي را تا پنج هفته داشتيم اما بعدازآن با شروع سفرهاي زمستاني به استان‌هاي جنوبي بتدريج روند نزولي شد و حالا اين آمار به ۱۹۶ مورد در هفته گذشته افزايش‌ يافته است.
وي بيشترين ميزان بروز کرونا در استان را مربوط به شهرستان‌ها بوشهر، ديلم و دشتستان و کمترين ميزان آن را مربوط به شهرستان‌هاي دير و دشتي دانست و گفت: درموارد سرپايي هنوز روند کاهشي است؛ البته در شرايط اپيدمي انتظار مي‌رود که ابتدا موارد سرپايي و سپس بستري و فوت افزايش يابد که آمار نشان‌دهنده کاهش سرپايي و افزايش بستري است.
«عبدالکريم گراوند»، استاندار بوشهر هم با تأکيد بر اينکه به علت کم توجهي به پروتکل‌ها و دستورالعمل‌هاي بهداشتي شاهد خيز آرام کرونا در برخي استان‌ها هستيم گفت: با توجه به توصيه‌هاي وزارت بهداشت، ضمن احترام به همه مردم ايران، امسال به‌خاطر شرايط کرونايي آماده پذيرايي از مسافران نيستيم. از آنجايي که برخي به اين موضوع کم توجه هستند، اعلام مي‌کنيم برپايي چادر در سواحل استان ممنوع بوده و شهرداران براي جلوگيري از برپايي چادر در سواحل و پارک‌هاي استان اقدام کنند.
گراوند تأکيد کرد: امکان سرويس‌دهي به مسافران در پارک‌ها وجود ندارد لذا مسافران عزيز از سفر به بوشهر خودداري کنند تا پس‌از ريشه کني بيماري کرونا، به بهترين شکل ميزبان ميهمانان گرانقدر از سراسر کشور باشيم.
از شناسايي اولين کروناي انگليسي در خوزستان تا نگراني وزير بهداشت
به گفته رييس دانشگاه علوم پزشکي اهواز، يک مورد مبتلا به کروناي انگليسي در شهر اهواز شناسايي که ناشي از بازگشت مسافري از کشور هلند بوده است.
به گفته وي، بيمار و افرادي که با ايشان در تماس نزديک بوده اند قرنطينه شده اند که البته مطابق آزمايشات هيچ کدام از اعضاي خانواده وي به ويروس انگليسي مبتلا نبوده اند.
وزير بهداشت هم با بيان اينکه در استان‌هاي جنوبي شاهد افزايش مختصر بيماري هستيم گفته: يکي از دلايل اين موضوع مي تواند افزايش سفر به جنوب کشور باشد.

اعمال محدوديت‌هاي شديد تردد تا پايان ارديبهشت ۱۴۰۰ در هرمزگان

«فريدون همتي»، استاندار هرمزگان با اعلام اينکه محدوديت شديد تردد براي جلوگيري از مسافرت‌هاي غيرضروري و ممانعت از ورود گردشگر و خودروهاي غيربومي به هرمزگان از اين هفته تا پايان ارديبهشت ماه سال آينده اعمال مي‌شود، اظهار داشت: تمام ورودي‌هاي هرمزگان دراين مدت بشدت کنترل مي‌شود و سفر ضروري به استان نيز مشروط به ارائه گواهي تست منفي از مراکز معتبر و مورد تأييد وزارت بهداشت است.

آخرين خبر بوشهر در اينستاگرام :
https://instagram.com/bushehr_akhbar