برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

بانوی کهگیلویه و بویراحمدی در میان کارآفرینان برتر کشور

منبع
فارس
بروزرسانی
بانوی کهگیلویه و بویراحمدی در میان کارآفرینان برتر کشور

فارس/ بانوي کهگيلويه و بويراحمدي توليد کننده گليم، فرش، زيورآلات گياهي و لباس محلي در ميان برترين‌ کارآفرينان کشور قرار گرفت.

با آراي مردمي خانم صغري بيعت‌فر به عنوان يکي از کارآفرينان برتر کشور انتخاب و در مراسمي که به صورت ويدئو کنفرانس و با حضور معصومه ابتکار معاون زنان نهاد رياست جمهوري برگزار شد از اين بانوي هم‌استاني و ديگر کارآفرينان تجليل شد.
اين بانوي کارآفرين که در زمينه گليم‌بافي، قالي، زيورآلات گياهي( ميخک) و لباس محلي در شهرستان باشت فعاليت دارد گفت: از سال ۶۲ شروع به آموزش مربيان صنايع دستي کردم. در حال حاضر هم دو هزار کارآموز دارم.
وي با بيان اينکه از سال ۷۲ تا ۹۸ در همه نمايشگاه‌هاي صنايع دستي شرکت داشته‌ام، افزود: محصولات صنايع دستي استان مورد توجه بازديدکنندگان قرار گرفت و با آراي آنان يکي از برگزيرگان شدم.
بيعت‌فر که بيش از ۸۰ لوح تقدير از مسئولان کشوري و استاني در کارنامه دارد از حمايت‌هاي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قدرداني کرد.
مديرکل امور بانوان و خانواده استانداري با بيان اينکه از مجموعه ۱۲۰ رشته فعال صنايع دستي ۱۷ رشته بومي استان است، گفت: ۳۵ هزار بافنده فعال و ۱۰ هزار بافنده غيرفعال در حوزه صنايع دستي استان وجود دارد.
ناديا صداقت بيان کرد: ۷۰۰ کارگاه مشاغل خانگي و ۱۲۰ کارگاه توليد صنايع دستي در استان فعاليت دارند، ضمن اينکه بازارچه موقت صنايع دستي با ۳۰ غرفه توليدات استان را عرضه مي‌کنند.
اين مسئول با اشاره به راه‌اندازي ۶۰ تعاوني صنايع دستي افزود: تلاش کرديم اعتباري جهت احداث نمايشگاه دائمي صنايع دستي تامين شود که خوشبختانه تلاش‌ها به بار نشست و قرار شد ۱۵۰۰ متر زمين براي راه‌اندازي نمايشگاه واگذار و اعتبار آن از دفتر امور روستايي نهاد رياست جمهوري تامين شود.
وي با اشاره به انتخاب کارآفرين برتر کشوري گفت: اين طرح کشوري همه ساله توسط معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري برگزار مي‌شود که تاکنون هفت دوره ان برگزار شد در دور چهارم خانم محرابي پرورش دهنده گل رز از استان کهگيلويه و بويراحمد در ميان کارآفرينان برتر بود.

آخرين خبر کهگيلويه و بويراحمد در اينستاگرام :
https://instagram.com/yasuj_today