logo

قیمت مصوب مرغ در اردبیل ۲۲ هزار تومان تعیین شد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
قیمت مصوب مرغ در اردبیل ۲۲ هزار تومان تعیین شد

تسنيم/ فرماندار اردبيل گفت: با رايزني‌هاي انجام شده قيمت مرغ ۲۲ هزار تومان مصوب شد و تخطي از اين افزايش قيمت جرم محسوب مي‌شود.

در حالي که اين روزها موجي از نارضايتي و نابساماني‌هاي قيمت مرغ در استان ادامه دارد اما تلاش براي سامان‌بخشي به بازار در دستور کار قرار گرفته تا بتوان وضعيت را به شرايطي رساند تا تعادل به بازار برگردد که انتظار مي‌رود پس از کش و قوس‌هاي فراوان اين تعادل به بازار برگردد.
مسعود امامي‌يگانه، فرماندار اردبيل صبح امروز در ديدار با رئيس سازمان صمت استان اردبيل اظهار داشت: توليد مرغ در استان بيشتر از نياز بازار است و در اين زمينه مشکلي در عرضه محصول باقي نمي‌ماند که در تلاش هستيم براي بهبود وضعيت بازار مرغ تمهيدات لازم را به کارگيريم.
وي با اشاره به بهره‌برداري واحد مرغداري گوشتي با سرمايه‌گذاري 10 ميليارد توماني و اشتغال 40 نفر نيز بيان کرد: نوسانات بازار مرغ و تخم‌مرغ با 126 واحد مرغداري گوشتي ادامه دارد و در اين زمينه درصدد هستيم با تامين نياز استان در راستاي تامين نياز مناطق کشور نيز اقدامات مناسبي انجام دهيم.
فرماندار اردبيل ادامه داد: براساس ستاد تنظيم بازار قيمت مصوب براي مرغ 22 هزار تومان تعيين شده و هيچ واحد صنفي اجازه ندارد بيشتر از اين قيمت براي فروش مرغ در نظر گرفته و آن را بيشتر از قيمت مصوب به مردم عرضه کند که براي تامين نهاده‌هاي دامي مرغداري‌ها هيچ مشکلي باقي نمانده است.
امامي‌يگانه ادامه داد: با پيش‌بيني‌هاي انجام يافته سالانه 55 هزار تن گوشت سفيد در استان توليد مي‌شود که 30 هزار تن در استان عرضه و 20 هزار تن به ساير مناطق کشور فرستاده مي‌شود که به همين منظور تمام سعي و تلاش ما بر اين است که هچ مشکلي در عرضه گوشت سفيد باقي نماند.
وي تصريح کرد: برخي دلالي‌ها و واسطه‌گري‌ها به نابساماني بازار دامن زده و در اين زمينه تعزيرات و دستگاه‌هاي نظارتي با متخلفان برخورد جدي و قانوني داشته و آنان را به سزاي اعمالشان مي‌رسانند و با توجه به ايام پاياني سال برنامه‌ريزي‌هاي لازم براي تامين نياز بازار بايد تدابيري انديشيده شود تا اين محصول بدون هيچ مشکلي و به قيمت مناسب در فروشگاه‌ها توزيع شود.


آخرين خبر اردبيل در اينستاگرام :
https://instagram.com/ardabil__today