برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

۵۰۰ تن میوه شب عید برای بوشهر تامین می‌شود

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۵۰۰ تن میوه شب عید برای بوشهر تامین می‌شود

ايرنا/ معاون بازرسي، نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: براساس برنامه ريزي انجام شده ۳۰۰ تن پرتقال و ۲۰۰ تن سيب براي ميوه شب عيد اين استان تامين مي‌شود.

رضا جمالي، معاون بازرسي، نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بيان کرد: در اين ارتباط مباشران خريد ميوه شب عيد در بازار استان بوشهر مشخص شده‌اند.
وي اضافه کرد: همچنين طرح نظارت بر اصناف و بازار شب عيد امسال زودتر از سال‌هاي گذشته از ۱۵ بهمن ماه آغاز شده‌است که تا ۱۵ فروردين ماه سال بعد ادامه دارد و در اين طرح بر رعايت نرخ‌هاي مصوب و پروتکل‌هاي بهداشتي از سوي اصناف نظارت صورت مي‌گيرد.
جمالي با بيان اينکه در اين طرح علاوه بر نيروهاي بازرسي سازمان صمت از توان تعزيرات حکومتي، نيروي انتظامي، اتاق اصناف و بهداشت استان بوشهر استفاده مي‌شود، اعلام کرد: علاوه بر فعال بودن سامانه‌هاي نظارتي، دست‌کم ۵۰ درصد از نيروهاي نظارت و بازرسي سازمان صمت در تعطيلات نوروز فعال هستند و گشت‌هاي نظارتي خود را ادامه مي‌دهند.
معاون بازرسي، نظارت و حمايت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: نظارت بر آجيل و شيريني فروشي‌ها، مراکز پخت و عرضه اغذيه، تعميرگاه‌ها و آپاراتي‌ها، هتل‌ها، مراکز فروش کيف، کفش و پوشاک در پايان سال و تعطيلات عيد مورد تاکيد قرار دارد و به صورت مداوم رصد مي‌شوند.
جمالي گفت: در کنترل قيمت هر سه نوع نرخ‌هاي مصوب، ارشادي که کارخانه‌ها به عنوان قيمت براي مصرف کننده بر روي کالاها درج مي‌کنند و نرخ‌هاي متعارف که در جامعه عموميت دارد مورد نظارت جدي قرار مي‌گيرد.
وي عنوان کرد: قرار دادن اتيکت روي کالا يا تابلو اطلاع رساني نرخ‌ها براي مراکز خدماتي، داشتن فاکتور خريد کالا و فاکتور فروش براي واحدهاي صنفي الزامي است و بازرسان بر اين موارد تاکيد دارند.
معاون بازرسي، نظارت و حمايت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به عدم برگزاري نمايشگاه‌هاي بهاره در کشور با هدف پيشگيري از شيوع بيشتر ويروس کرونا، اظهار کرد: يکي از راهکارهايي که مي‌تواند در نبود اين نمايشگاه براي بازار عيد امسال راهگشا باشد فروش فوق‌العاده از سوي واحدهاي واحدهاي صنفي است.
جمالي ادامه داد: اين واحدها مي‌توانند به اتحاديه صنفي خود مراجعه کنند تا بر اساس فاکتورهاي خريد براي آنها قيمت‌گذاري صورت گيرد و کالاي خود را تا ۱۰ درصد زير قيمت متعارف بازار عرضه کنند.
وي درباره تامين مرغ ايام عيد نوروز، گفت: شرکت پشتيباني امور دام استان بوشهر ذخيره مناسبي از مرغ را فراهم کرده‌است و در صورت نياز آمادگي دارد تا مرغ منجمد را به بازار عرضه کند، بنابراين مردم از اين نظر نگراني نداشته باشند.
معاون بازرسي، نظارت و حمايت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در ارتباط با قيمت ميوه شب عيد، عنوان کرد: فرماندار بوشهر بحث قيمت‌گذاري ميوه را بررسي مي‌کند که امروز اولين جلسه بررسي اين موضوع است و در زمان حاضر تصميمي در اين زمينه اخذ نشده‌است.
جمالي اضافه کرد: شهرداري نيز عرضه مستقيم ميوه و تربار را مد نظر قرار داده‌است که در دست بررسي است.

آخرين خبر بوشهر در اينستاگرام :
https://instagram.com/bushehr_akhbar